• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Jag önskar det fanns matkassar utan kött. Det vore något det.

• snaily

Telis
    Kan du inte välja att tro på det här vädret istället, det ser ju väldigt lovande ut (om ni ska vara hemma det vill säga!): www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/helg.html
    Mja, LITE lugnare känner jag mig väl, lite. Jag kommer nog tyvärr fortsätta noja en del den här graviditeten - det känns ju lite halvdant när läkaren erkänner att ja, det finns en ökad risk för komplikationer, men det är (i princip) inget vi kommer hålla extra koll på.
    EN positiv grej är i alla fall att hittills har Ynglet växt som han ska, han var normalstor för v 16+4 idag. Blir spännande att se hur det ser ut vid RUL.

Vill också ha matkasse levererad till dörren! Finns såklart inte i obygden...

Nu ska jag "bara" jobba tre dagar innan midsommarhelgen, men fyyyyyy vad mycket det ser ut att bli... Mycket är nog en grav underdrift förresten. Var dum nog att kolla jobbkalendern när vi kom hem på eftermiddagen, dum dum dum idé, sånt ska man inte göra på sin lediga dag!

• Ore

Snaily: Nej. det låter som en rejäl humörsänkare att kolla upp hur fullspäckat schemat är framöver

• fru AM

Nu kom Linas Matkasse! Det verkar bli en välsmakande vecka!

På tal om det så hade vi en sådan kul middag i lördags - vi skålade för brudparet hela kvällen och en av gästerna envisades med att sätta på sig Livias prinsesskrona och gå ut på vår vinkbalkong och tala till folket Och maten blev SÅ lyckad. förrätten var en zucchinisoppa med chevre so flera sa var den godaste de ätit. Tyckte vi med så idag gjorde vi den igen till middag Det är så härligt när allt klaffar; matlagning, samvaro, barns humör, gästernas relativ pigghet. Jag tror att e anledning tilla tt alla var på så bra humör var prinsessbröllopet - faktiskt! Ni som var inne i stan mitt i spktaklet märkte säkert av den positiva energin, det var helt enkelt en sån kärleksfull och glad dag! Eller hur!?

• snaily

Sommarsolståndet idag hörrni! (intresseklubben skriver flitigt...) "Min" sol går ner kl 23.06 och upp 3.06.... Frost ska det bli inatt också. Snart är det vinter igen! (Fast det vore ju skoj om det kunde bli LITE sommar innan dess!)

• snaily

AM
    Låter underbart med en så lyckad middag!

På tal om mat och dryck... jag sippar just nu på den här drycken i ett vinglas och låtsas att det är rosé med lite bubblor i www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=ALKOHOLFRITT%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a

• fru AM

Snaily: den såg god ut!

Är det 2 veckor kvar till RUL nu eller hur var det? Skönt att lillSnigel växer som h*n ska enligt UL idag!

• Liten med Mindre

AM - antar att det är en våning och inte en lägenhet ni vill hyra ut? Är det svårt att hitta rätt personer?

Snaily - skönt att doktorn inte såg nåt  speciellt - även om det inte var direkt lugnande heller.

BS - vi har inte gjort mer semesterplaner än de första 2 veckorna då det blir släkten i Dalarna. Sen blir det väl stan o landet gissar jag, med utflykter typ Kolmården och goda vänner inom dagsutflyktavstånd. Kanske är rätt skönt. Får se.

• fru AM

Liten: Det bor ju redan människor i våningen. Nu vill de flytta och har alltså ordnat ett byte. Det är den tillbytta hyresgästen som krånglar. Man skulle kunna kalla honom förbytt Han förefaller besatt av att ha många duschar och våtrum runtomkring sig.

Det händer aldrig att en hyresgäst bara lämnar en lägenhet så att hyresvärden får leta upp en ny ...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen