• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

Snorkis  – woaaah, håller du på att packa väskan?!?! Ja, jag har tänkt på det, (att vi snart ska föda barn) men det går verkligen inte in i huvudet och det gör mig faktiskt lite nervös för jag kommer inte att fatta 

1)om vattnet går (hohoho kolla, jag kissar fontän!?!?) 

2)värkar (aj som fan, är det något jag ätit?)

Men det är väl ingen som är beredd egentligen. Fast jag har läst Att föda två gånger, men jag tar det som en intressant faktabok, inget som rör mig direkt, hahahha!  

• nennesjuttioåtta

Telis – såg tråden, men jag kan inte Falumål. Vi hade en parlör för mina släktingar, fast friskt översatt (I ar då allär itti en schôtt nan slikt = jag har då aldrig ätit kött från en släkting istället för jag har då aldrig ätit eller sett något liknande). Vet inte om någon förstod det öht, hahahaha!

• Ore

Snorkis: Hoppas att det är en sjukdom som inte gör livet kortare för maken, och att det är något som ändå går ganska bra att leva med...

Du har ju fått svar om topp, semester vid sjukskrivning har jag tyvärr ingen aning om. Bindor köpte jag tjocka (vilket jag var glad för, jag misstänker att man är väldigt öm även om man inte är sydd som jag var...). Och jag tyckte det var jätteskönt att ha normala bindor istället för sjukhusets gigantiska, samt mina egna trosor. Kände mig mer som vanligt då, istället för "sjuk patient" - typ. Tror det var always jag hittade i ICA-affären som hade tjocka bindor med vingar. Efter några dagar kunde jag ha de vanliga bindorna. Men det går åt många! Mer än vid vanlig tant, tycker jag. (Jag ville byta ofta, för avslaget luktade verkligen otroligt ofräscht...)

Skumtvättlappar har jag och tvättar lillkillen med när han badar. Hade också bara barnolja i början, men nu när han är över halvåret och kan ha kladdat ner sig med mat, och kanske även har litet solkräm som ska tvättas bort nu under sommaren, så har jag börjat använda tvål och schampoo istället.

Nenne: När mitt vatten gick så var det inget fontänaktigt alls, utan mer sipprande. Som om man kissar på sig, fast man känner ju ändå när man kissar. Det här kändes inte, det blev bara litet droppspår och en liten pöl på golvet när jag stannat. (Var på väg in till vardagsrummet där jag skulle leta fram ett par rena trosor ur den ovikta tvätten, hade därför inget i vägen för vattnet )

• Ore

Förresten snorkis så kan jag lova att min graviditet kändes betyyyydligt längre än en månad

• Ore

Nej, om jag skulle fortsätta med litet hushållsarbete, kanske? Trist, men det måste göras.

Har lovat mamma (japp, hon kom över sitt surande rätt så fort) att åka in till stan en sväng. Hade annars tänkt åka dit imorgon, men kan ju vara trevligt med sällskap. Om inte annat så slipper jag ju då baxa in vagnen över knepiga trappsteg i småaffärer...

• BrudSommar2006

Snorkis, skumtvättlapparna är fantastiska, vi använder dem till allt från blöjbyte, bad till att torka händer och ansikte när vi provar smakportioner. Köp!

Här går det inte åt en droppe babyolja, bara schampo och tvål, fungerar inte annars med bebis med mycket hår.

Köp de tjockaste, största bindor du hittar!

• Telis

Snorkis, vi har inte heller använt babyschampoo eller babytvål, skumtvättlappar gillar inte jag, och nagelsaxen suger fett men i övrigt var det bra grejer! Ett par paket nattbindor är nog bra att ha hemma.
    Bröstvårtskräm hade iaf inte jag överlevt utan i början.

nenne, fast hon sa ju faktiskt att det gick bra med dalmål också.

• Telis

Jag skulle också vilja vara i franska Polynesien. *grön av avundsjuka*

• fru AM

Snorkfröken: har sett att du redan fått svar fr Vickan angående  amningstoppen osv. När det gäller bndor så satsa på såna där tjocka och långa varianter. Det knan vara rätt skönt med stoppning/att vara väl vadderad när man ska sitta på det där området

Jag tyckte det var flera saker i apotekets kit som verkade lite onödiga. Jag skulle satsa på att - till en första början - köpa hem:

- bindor

- amningsinlägg

- zinksalva/inotyol

- torra servetter + våtservetter

- en rumptermometer

Det kommer man långt med. Hektor fick sitt hår tvättat med schamo första gången när han var över året Vanligt ljummet vatten räcker oftast. Babyolja kan ju förstås vara bra att ha - funkar som mild tvål på en tvättlapp.

HAr du hämtat hem ett sånt där gratispaket från Libero? Det är lite kul att sitta och plocka med de grejerna.

Snorkis förresten - var det du som ville ha mina två XL-plagg (nattlinne/klänning (blått) + lång topp/tunika/nattlinne (rosa)? Inboxa mig din adress så skickar jag.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen