• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

PB
    Vad starkt av dig att våga säga vad du tycker till kliniken, mitt i all sorg och elände!! Du är min idol!

Porchez
    Hurra för gymet!

BS
    Kolmården verkar väl en högst lämplig plats för en kanin! Släpp inte in honom hos lejonen i Safariparken bara!
    Det är nog sant att den mesta kaninmat som säljs är skräpmat, man ser så otroligt många kaniner som blir sjuka av felutfodring tyvärr.

Och vad var det mer...

Nenne - ordet "sulla" fick jag lära mig på förra arbetsplatsen där det huserade några riktiga masar/kullor. Här säger man "balla" istället!

EGO
    Är helt slut efter en såååå jobbig dag! Har jour ovanpå det. Har haft fem minuters lunchrast (klockan 15!!) och annars bara jobbat, puuuuuuuuh! Dagens bonus: såg världens gulligaste nyfödda renkalvar längs vägen (körde nästan på dem men inte riktigt ändå som tur var!). Finns det något sötare!?

Maken hade köpt sviiiindyra svenska jordgubbar idag som vi just glufsat i oss tillsammans med mycket vispgrädde, gott!

• fru AM

Ska inte tjata vidare om min förryckta hyresgäst  - det kommer bli en långkörare. Det enda jag kan hoppas på är att han bytar lägenheten innan han ens flyttat in.

Stor kram till dig PB!

Porchez: Kul att gymmet öppnat i ny regi!

Snaily: jag hoppas kunna följa tråden via mobilen när det är dags för ert RUL! HAr det varit ngt mer Yngelsprattel?

• snaily

AM
    Tycker mig känna små puffar ibland... ungefär som om någon petar en snabbt och distinkt på insidan med ett lillfinger, men en stund senare tror jag oftast att jag bara inbillat mig och att allt är tarmrörelser.
    Hoppas också ni slipper hyresgästen from hell!

• fru AM
    snaily skrev 2010-06-22 20:26:11 följande:
    AMTycker mig känna små puffar ibland... ungefär som om någon petar en snabbt och distinkt på insidan med ett lillfinger, men en stund senare tror jag oftast att jag bara inbillat mig och att allt är tarmrörelser. 
    Aaaah - låter precis som en sprattelbebis!!! Mysigt!
  • porchez

en dusch senare och jag minns inte alls vad jag skulle skriva när jag kom tillbaka...

Behöver föresten lite lönesamtal pepp! Sa till chefen idag att jag vill ha ett innan semestern, så det betyde imorgon eller torsdag. Är så laddad!  För jag vet att jag är värd så otroligt mycket mer i lön än vad jag har idag. Men är rädd att jag ska fega ur när jag väl sitter där..

Men idag skrev jag t.o.m. med ner mina argument, men känns kanske lite fånigt att komma in till hans rum med anteckningsblock i högst hugg

lyckades jag skriva ännu mer ego inlägg igen...

• fru AM

Porchez: Pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp-pepp!

• fru AM

(Är det inte det publiken i slalombackar står och ropar också?)

• porchez

AM - har du "siat" på vad Snaily har för nåt i magen?

Snaily vet att jag inte har kommenterat nåt till dig  efter i måndags, men det är nog för att jag inte vet, om det var positivt eller negativt besked ni fick? Ska jag vara ärlig så säger inte de där siffrorna mig nånting.. men jag tycker nu iaf. att du verkar vara gladare i dina inlägg, så jag hoppas att det känns mycket bättre

• porchez

Tack! Ska ha det i bakhuvudet när det väl blir dags

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen