• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Porchez: minns inte längre varför exakt men jag har gissat på pojke för Snaily. Eller har jag inte det? Snaily - har du några cravings, hur var det nu?

• viktualia

AM - hoppas att du får rätt om att knäppisen byter vidare innan han ens flyttar in!

Porchez - löneförhandling: Tänk på hur viktig du är för företaget, hur mycket du bidrar med, hur bra du har löst olika situationer, hur snabbt och effektivt du löser A, B och C, hur bra du är på att lära dig nya saker och snabbt tillämpa dem - dvs tänk ut VAD det är som gör dig värd högre lön!!

Snaily - ungefär sådär hade jag kunnat beskriva Trollets rörelser i magen!

Passionsblomman - KRAMAR OM!!!

• Ore

AM: Är det inte så med hyreslägenheter att om man ändrar för mycket så måste man "återställa till urprungligt skick" (Och det borde väl även gälla hyresvåningar). Tala om för gubben att allt han gör kan han tvingas "göra tillbaka" vid avflyttning...

Såvida du inte vill ge honom en spark i baken och säga till honom att skaffa en bostadsrätt och börja betala skatt?

BS: Hoppas allt går bra med kaninen, nu när den fått rätt foder. Hur har det förresten gått med dagistrasslet?

PB: KRAMAR OM HÅRT OCH LÄNGE! Det är så trist att det inte tog sig... (Jag hade ju redan bilden framför mig av dig som gosade med ett litet knyte på nästa års stora tråddejt)

Var något jag tänkte skriva till mugglan också, men nu minns jag inte vad...

Porchez: Härligt att gymmet är igång igen! Jag förstår FULLSTÄNDIGT lyckoruset i att köra ett bra pass! Lycka till på löneförhandlingen

Ego: Har haft en lyckad shoppingrunda Kläder på rea till lillkillen, ny klocka till maken (skulle byta batteri men det var visst inte batteriet det var fel på...), duschcreme och bodybutter på Bodyshops rea, en tidning med mönster för att sy egna barnkläder (om jag någon gång får tid...), ett parasoll till barnvagnen (seglet jag köpte hade varit kanon  om det inte satt ett litet klåfingrigt barn i vagnen, som kommit på att det var jättekul att dra i det...), ett par skor (också rea, fast jag undrar om jag borde köpt en storlek mindre?) och så dagens fynd - en sådan här www.hoganaskeramik.com/web/hoganaskeramik.nsf/se/vara_produkter_serveringsskalar_fat_och_kannor_tekanna_med_sil_12_l_ för knappt 190 kr. Visserligen andrasortering, men jag hittade inget synligt fel på den i alla fall...

• snaily

AM
    Fortfarande bara äppeljuice som craving!

• porchez

ore - Kul med lyckad shopping! Och vad ambitiöst med tankar på att sy egna barnkläder! Men kul!

• porchez

föresten ännu ett tecken på att man bor i en liten stad. Killen jag pratade om en del i vintras.. (inte han mansgrisen utan innan det) iaf. så har det börjat en ny tjej på jobbet. och hennes sambo är bra vän med honom! och då bor ingen av dom i den här staden, utan den stora grannstaden... Nu ska de fira midsommar ihop *önskar jag fick vara med*

Liten värld man lever i

• fru AM
    snaily skrev 2010-06-22 21:05:02 följande:
    AMFortfarande bara äppeljuice som craving!
    Pojk-craving så var det ja!
  • porchez

Föresten en liten sent hej till Blivande fru L, kul att du kommer in och "lämnar rapport" ibland   det närmar sig så fort nu.. Det var ju inte länge sen ni plusade?

läste föresten vad AM skrev tidigare, nåt om att Hektor inte använt schampoo innan han var ett år! Men han är ju bara några måndar tänkte jag   Vart tar tiden vägen??

• Telis

Okej, klockan har passerat sänggång för länge sen (ja, man måste faktiskt gå och lägga sig kl 21 när det är purrning kl 4.30 vareviga dag) så jag ska fatta mig kort:

koko, hurrraaaaa, för framgångar med Lillebror (glömde säga det häromdagen)!!

PB, tänker på dig och lider med dig! Stor kram idag också!

Nu finns nennes bilder från tråddejten i galleriet! Aaaah, ni är ju gorgeous allihopa!

• porchez

nu är det dags för ett par SATC avsnitt för mig.. laddar fortfarande för att se film 2, men inte fått tid än. Hoppas på nytt försök på torsdag, eller lördag den här veckan! är så nyfiken på filmen, då man hört så blandat om den...

Gillar ändå Hans Wiklunds recension på den: Inget sex, inget city - bara sand!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen