• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • porchez

bara en sväng förbi galleriet först!

Vad mysigt ni verkar ha haft det! Ångrar lite så att jag bangade det, lätt att säga nu i efterhand när min andra fest blev lite av en flopp...

Snygga är ni allihopa föresten, så söta barn och en söt korv (även om jag inte gillar hundar )

• FruCicci

Guten Abend!

Stackars söta rara PB, jag lider med dig, fy fan vad tråkigt. Jag var inne i måndags o kollad eoch höll tummarna... men det hjälpte inte. Men vad bra att ni kör på i höst.

Jag hinner inte heller skriva. Vi håller på att packa.... fast problemet är att vi inte har någon bil...
    Den är fortfarande inte lklar och reservdelarna har inte kommit. Klockan 14 på lördag ska vi vara i Kroatien... känns så där.... På torsdag ska jag har kalas för Victor kl 15 hemma hos mina föräldra och 18 personen kommer. Flyget går inte heller, men hittade en tågbiljett så jag kan komma ner i morgon kväll ivärsta fall.... vilken osis.

Det har varit sjukt mycket hela tiden här, så jag är verkligen helt slut.
    Kalas har avlöpt och vi serverar alltid vin på våra kalas, även på en söndag, så folket gick inte hem i tid.... gahh

Min dag idag. kl 8.15 Cityakuten för jag smälde av ett hörn på min framtand, det tog aplång tid att sitta där och vänta, men vid 9.30 hämtade jag Skorpan på maknes kontor.
    10.15 familjerådgivning
    12 lunchdate
    13.30 handla allt man måste ha med sig som man har glömt och snabb titt på rean
    14.30 rörmockaren hemma, för spolknappen på toan gick åt fanders och inget vatten rann till
    15 hämta Victor
    15.20 hem med barnen för det var nerkissningar
    15.40 ut till parken, tar med mat för vi hinner inte hem
    16 framme iparken
    16.40 barnen middag i parken,
    17.30 buss till kungsholmen för att köpa ny bilbarnstol
    18.40 hemma igen
    19.00 bada ungarna och lägga dem
    laga mat till oss själva
    tvätta
    packa
    nu är jag helt SLUT
    Känns som alla dagar är lite halvcrazy

ja ja. jag ska inte klaga... man väljer vissa saker själva

Victor fyllde 3 år igår. Jag lät honom ha lite extra kalas med glasspinnar som jag handlade och han fick med till dagis. Efter dagis så tog jag med honom på en båt tur i sthlm innerstad. Så kul!
    Vi hoppade av vid gröna lund efter 40 minuter på båten och sen åkte vi karuseller och åt korv med pommes och hade riktigt roligt. Bussen hem och han var lycklig som bara den!
    Tänk att han är 3 år nu min lille skatt!

hann uppfatta att Snaily gjort sitt UL, synd att läkaren var mupp, se till att diskutera detta på annat sätt, det är mycket bra för sinnesron, ask me!
    Jag babblade med min överläkare om det där i 2 veckor..... sen var det bra som först...

Nåväl.
    Hinner inte mer nu.

HOPPAS ALLA FÅR EN FIN SOMMAR!

Glad sommar ohc trevlig semester.

Jag tittar in snart igen.... men vet inte riktigt när.

AM tack för senast, så fantastiskt roligt att vara hos er en stund efter dagis, unganra gillade det och somnade som furor i vagnen.
    Vilket Bröllop!!!! Hoppas du såg dem. Jag hoppade upp på en lyckstolpe på Strandvägen för att få en skymmt, just när de red förbi skulle jag ta kort, men tryckte på "stänga av" knappen istället... switch så var de borta, Scheisse!
    Men gode tid vad allt var vackert, jag var ute hela dagen! Stod vid Grand hotell och såg dem live hoppa in i bilana, vinkade som fan till snyggingarna He he he.... men men vad är ett bröllop slottet
    Det var en stämningi luften som hette duga, jag kan verkligen inte erinra mig om något liknande någonsin. MAGISKT.
    Trossen blir det med

• Telis

God förmiddag!

Puh, Cicci, jag blir matt bara av att läsa om ditt liv. Hoppas bilen blir klar snart! Och GRATTIS till Victor i efterhand! Tänk, 3 år redan.

Är det någon som vill äta lunch imorgon? Vi har tappat bort Televinkens favoritgosedjur så nu måste jag in till stan imorgon för att köpa ett nytt. Eller två så att vi har ett i reserv.

Idag blir det picknick i fina vädret med mammagruppen. Härligt!

• muggles

Cicci: grattis till Vickevire!!!

JAg tyckte SATC II-filmen var en 3: (första filmen fick betyg 4-5 av mig) men helt klart ingen 1:a som det stod i många tidningar. Lite väl lång och på slutet kändes det som att de försökte fylla ut tiden bara. En stor nackdel är att de är så länge i öknen, man vill ju se dem i NYC. Men helt klart värd att se - mkt ögongodis!!!

• muggles

PB: man kan ju inte tvinga fram känslorna, så försök bara följa med. Sorgen kommer när den kommer, när du är redo. Du kanske just nu inte vill sörja för du vill fortsätta hoppas, och vad ska du då gråta för, om du fortfarande hoppas? Du verkar ha väldigt bra kontakt med dina känslor så jag tror inte det är ngn fara att du stänger in dem. Det är ju lite jobbigt kanske att ha en massa folk hemma nu, och försöka agera "normalt" men samtidigt kan det ju vara skönt att slippa tänka för mkt?

• Ore

Skrev ett långt inlägg igår, men glömde ju säga hej till blivande fru L! Kul att du tittade in, jobbigt med foglossning men det är ju övergående (tror jag iaf, jag hade ju turen att slippa det)

Cicci: Om jag hinner 75% av allt det du skrev, så tycker jag att jag har haft en helt strålande effektiv dag där inte ett dugg mer hade kunnat tryckas in...? Du kan inte ordna kurs på hur man gör för att hinna med allt??? Nog för att det låter väldigt jobbigt, men någon gång då och då skulle man ju kunna tänka sig att hinna litet mer

Stort GRATTIS i efterskott till Victor, och hoppas att ni får i ordning bilen så att kalasplanerna inte går i stöpet. (Och för all del även semesterplanerna...)

Telis: Hade jag inte varit så långt från Sthlm hade jag gärna lunchat med dig

Nu ska jag kolla på tråddejtsbilder!

• muggles

Själv håller jag på att landa ordentligt i att vi blir "bara" 3 i familjen. På många sätt känns det ändå rätt bra, och jag är så tacksam varje dag för att vi fick vår fina dotter. Nu i efterhand känns det som ett under att hon blev till.

Apropå det här med att uppleva svårigheter i livet (tex svårigeheter att få barn) så tror jag att man uppskattar de bra stunderna mer om man har haft svårigheter. Att njuta av livet här-och-nu är ju det det går ut på.

• Lapinette

mugglan - instämmer med att det var jäkligt trist att filmen mestadels hölls i öknen för det är ju New York man vill se. Sen var den ju bara sååååå förutsägbar. Har man sett trailern (som jag tyvärr hade gjort) så hade man ju in princip sett filmen. Älskar Sex and the City men filmerna nnjjjaaaeee.

Cicci - orkar inte ens läsa om din stressiga dag! Skit med bilen men jag hoppas det fixar sig så ni kan ta den ned till Kroatien. Och grattis i efterskott till lilla "Emil".

Telis - jag har också fin, fina foton från picknicken. Ska "bara" ladda ned korten från den kameran .. vilket år som helst.

Annars - supersol, middag på stan i kväll med gamla barndomsvänner som jag inte träffat på 10 år (men hittat på FB) och ikväll kommer maken hem igen .

• Lapinette

Visst är det nennes som tagit korten i galleriet ... jag ser ju verkligen superseriös ut !

• muggles

Nu behöver vi lite onsdagsmusik!

Den här låten upptäckte jag på ett spinningpass för några veckor sedan (spelas en del på radio också):

GRYM! (Lyssna in refrängen...)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen