• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Förresten: stor varning på stan för URDÅLIG hyrfilm: The ugly truth ((rom-com med Katherine Heigl) och jag brukar ändå gilla lättviktiga komedier ...

• Lapinette

AM - ska lägga det på minnet. Själva försökte vi för några helger sen att se den kritikerrosade Gomorra... efter 20 minuter då vi båda halvsov och inte förstod ett jota bytte vi till en actionfilm. Har även försökt att läsa boken ... någon som läst/sett den? Är den bara otroligt rörig och trög i början?

• muggles

Vår brudvals:

Fast vi bad trion som spelade att spela den extra långsamt för den går rätt snabbt i original. Eftersom vi hade övat till originalet så gick det riktigt bra att dansa till den när den gick lite långsammare

• muggles

Gomorron?! Nä skojar bara Är det den som handlar om maffian på Sicilien?  Har inte läst den så obildad som jag är...

• muggles
    Lapinette skrev 2010-06-23 10:18:39 följande:
    Och jag var tvungen att kolla igenom min Iphone (har alla Hotel Costes där) för att hitta vår - www.youtube.com/watch (vi dansade cha-cha).
    Coolt!
  • Lapinette

mugglan - maffian är helt rätt men om Comorran i Neapel. Som sagt .. har inte kommit så långt i boken och vet inte om jag orkar ta upp den igen om ingen lovar mig att det sedan blir jäääätttebra!

Härlig sommarvals!

Fick precis en Polare av chefen och typ Glad Midsommar!

• fru AM

Lappis: vi grejade inte heller hela Gomorra

Anledningen till att vi hade Slave to Love förutom att vi gillar Bryan Ferry är att det var den första låt vi dansade till en förtrollad midsommarafton för 8 år sedan ...

• Lapinette

Fast han får stå kvar här på kontoret .. ska ju ut och "valsa" ikväll och orkar inte släpa på både handväska, dator och en polare.

• passionsblomman

Vi såg alldeles nyss Sherloc Holmes-filmen. Den tyckte vi var bra.
    Den där galet hyllade filmen med han Norrmannen, jamen vaffan heter han och filmen nu då!?!, äsch, den är helt grå och alldeles fruktansvärd och sambon tyckte den sög, och jag att den var inte så munter precis...Ja iallafall fattade vi inte riktigt varför den fått så oerhört höga betyg av alla. 
    (Fast det där är ju så himla beroende av vad man själv är på för humör och har lust/förmåga att ta till sig just den gången man tittar.)

• Lapinette

AM - härligt med minnen! Jag och maken konstaterade rätt krasst att vi inte hade någon sådan minneslåt varpå jag laddade upp en massa "dansvänliga" låtar som hade lycklig kärlekstext (ville inte dansa till olycklig kärlek) och sen valde vi. Samma gällde låtarna vi valde till kyrkan.

Ahhh... så ni lyckades inte heller ta er igenom filmen! Tack, då får det nog vara.

mugglan - laddade ned allihop då ostaffären använde sig av ipode/iphone uppkoppling. Är riktigt stolt över mig själv att jag faktiskt inte glömde kvar telefonen i affären när vi skulle lulla vidare.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen