• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Ehhh... Lappislåten! Det måste väl vara den där kaninsången som barnen sjunger?

• Lapinette

pb - har inte alls hört talas om den filmen men den lät ju jäkligt munter.

Nej, ska nu dra ut i solen och äta lunch.

• nennesjuttioåtta

Lappis, nek, den är på franska och det låter som att han sjunger I like to dance så därför tänker maken på dig.

• passionsblomman

Nu vinkar jag trevlig helg på riktigt. Det är visst mer kvar att göra hräär än jag trodde innan jag började kolla var smabon egentligen dammsugit. Några rum är visst helt överhoppade..."Ja, för där var ju så mycket saker!"
    jo, det är liksom det som s-t-ä-d-a innebär, att ta undan dem. Gaaah!

Nåväl, intet nytt under solen. ha det gott allihop!

• Liten med Mindre

Trevlig helg PB - hoppas ni får skoj! Glöm inte att sätta gästerna i arbete. Inget pensionat du har.

AM - min singelkompis flyttar till storstan i höst. Kanske vore nåt?

Inser att vi blivit med midsommarfirande hos oss då vi är för hängiga för att ge oss i väg till vänner. Mådde pyton över att behöva lämna sent återbud, men det kändes "bättre" när det visade sig att de fortfarande var sjuka med.
    Så nu måste det röjas lite hemma, för vi hittade fler vänner i stan som inte hade något på gång. Och så måste jag komma på vad o hur vi ska äta och vilka uppgifter som ska delas ut till alla.

Hur firar man midsommar i lägenhet??? (Vi har i och för sig ett firande på gång vid slottet hela em, men mat behövs ju på kvällen i alla fall.)

Kom förresten in i galleriet igen. Säkert datorn som var trött. Måste kommentera:
    Oms - det såg skoj ut att se en ljus och en mörk kopia av samma ansikte på en bild. Du och stora tjejen är verkligen lika.

• Lapinette

nenne - om det är samma låt som jag tänker på så är den min favvo just nu men jag har ingen aning om vad den heter och med vem. Åhhhh... den får gärna vara en kaninlåt.

• BrudSommar2006

Jocke är här! Nu har både AM och Snigeln listat ut att den bästa kaninmaten verkar finnas i Bromma så nu blir jag nog snart tvungen att åka dit.

AM, menar du att er kanin levde så där länge utan den perfekta fiberblandningen på över 18%?!

Kaniner gillar tydligen lomme, vallört, vicker, rölleka och nate enligt en lista jag hittat på nätet, har aldrig hört talas om nåt av det.

OJ, det var inte många som faktiskt dansade vals som bröllopsdans. Hm, cdn med vår ligger nedpackad och just nu komer jag inte på vad den hette. Har ingen aning om vem som sjunger, den fanns med på en cd vi köpte från dansskolan.

PB, hoppas ni får trevligt.

När maken och jag träffades har jag för mig att det var något med Per Gessle som gällde.

• Lapinette

Vår familjs kanin blev också 10 år! Vet inte vad de köpte maten någonstans men har var frisk och kry ändå till sista halvåret ... då han blev trött, gammal och inte klarade av att äta svårtuggade saker.

• snaily

Hemma på lunch! Hör inte till vanligheterna men hade jobbärenden i byn.

Vinkar till PB, ha en riktigt härlig midsommarhelg!

Hänger inte riktigt med i alla musiksvängar men har lyssnat lite i alla fall, man kan verkligen tro att det är fredag redan!

Vi hade i alla fall en "vanlig" klassisk bröllopsvals som jag sitter och försöker komma på namn eller kompositör på, men det är som bortblåst... Nåt finskt var det.

Kan ni inte skicka hit lite av den där solen ni pratar om förresten? Fast nu ska jag ju vara inne och jobba igen hela eftermiddagen så vi kan spara den till imorgon.

Ynglet verkar gilla lunch! Tyckt mig känna nån liten rörelse i samband med att jag ätit lunch de senaste dagarna.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen