• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Hattis

Men grattis Oupsie, det verkar verkligen som att du är gravid!!!  
    Och det här att kanske vilja ha barn under annorlunda förutsättningar - jag önskar nog att vi hade börjat åtminstone liiite tidigare kan man säga. Jättekram och fantastiskt skoj! Jag hade nog resonerat som du och testat igen även om det är säkert till 99,9999999999% eller vad det är!

PB - blygdklämman är på och uppskruvad till max, det vet du.

Vickan - jisses vad otäckt med din pappa, hur har det gått?

Bröllopet - planen var att vara bortrest men istället har jag varit sjuk hemma alldeles ensam och jag har tittat på TV så att det har några tag. Och - republikan till trots - det var nog bland det finaste jag sett! Lipade nästan både vid konserten på fredagen och vid Daniels tal. Nu har vi iaf visat Europa att vi kan det här med events...  Sedan måste jag säga att Daniel och hans pappa slår kungen och Victoria med hästlängder med sina fantastiska tal. Inte för att tal vid bröllop är någon tävling, jag vet. Men ändå.

• Hattis

Oj vilka arbetstider Tinga! Men desto ledigare till midsommar förhoppningsvis?

Blev också påmind om Snailys UL i morgon - Å vad jag hoppas att det går bra. Kraaam!

• Hattis

EGO och trådspam: Har timat tanten till efter midsommar i alla fall. Dyker hon upp så gör hon, jag tänker dricka kaffe och vin som vanligt hur som helst. (Ätandes den j--la folsyran till förbannelse som vanligt förstås). Juni har hittills varit vanligt full av resor och annat och vi har inte kört med stickor och dessutom troligen börjat lite för sent pga resa för maken. Någon frågade förut om stickor är nödvändiga för oss - min tant tenderar ju att variera mellan 28 och 35 dagar nu för tiden, hade 29 dagar tre månader på raken men blev sedan lurad rejält rätt nyligen - så det är nog rätt bra att köra för att veta om det är värt att krångla vid div. resor. Ska köra stickor igen nästa månad tänker jag.

Sovdags!

• Telis

Lycka till idag, snaily!!! Hoppas att ni får en bra läkare som kan lugna er och att ynglet ser helt perfekt ut!!

Knogarna börjar vitna, PB, så hårt håller jag!

• Ore

Väntar med spänning på Oupsies omtest (och även jag tänkte på att du faktiskt var gravid när vi träffade dig på tråd-picknicken Hoppas litet gravid-baciller hoppade över till våra andra plusjägare: EA, Mugglan och Hattis )

Under tiden håller jag tummar och tår stenhårt för både PB och snaily!!! (Och skruvar åt blydsläppsklämman litet extra, dessutom...)

• Ore

Telis: Jag skulle nog gilla det där Zeta-stället rejält. Det bor visst en liiiiiten trädgårdsnisse inne i mig också, har jag upptäckt. Det är första gången jag brytt mig om att fixa till balkongen, och det är jättekul att se hur det växer!

• BrudSommar2006

Telis, jag älskar Zetas men kommer sällan dit för det är ju en bit att åka för oss. Dessutom har maken arbetsläger här de närmsta veckorna och jag får ta båda barnen. Skulle jag åka och sätta mig på ett fik skulle typ fjärilshuset eller Ulriksdahl trädgårdar ligga bättre till.

Oupsie, antar att du inte hunnit få tag i nytt test än?

Snigeln, jag håller tummarna för er jag också.

Vad mer, hm minns inte. Jo, har sparat den där länken till Kreta, det verkade vara ett trevligt hotell och det kanske man kan få användning för vid tillfälle, dvs om Iris någonsin blir blöjfri så vi inte behöver ha hela bagaget fullt med blöjor. Vår ekonomi kommer väl också få sig ett uppsving när vi inte behöver köpa hem de här svindyra pyttepaketen med extra stora blöjor sedan längre...

• Ore

BS: Hoppas på många varma sommardagar då Iris kan springa omkring på gräsmattan blöjfri!

Vore ju också ganska skönt om hon vande sig av med blöja, eftersom hon verkar krångla en del vid blöjbyten också. (Såvida toalettbesök går bättre, förstås).

Men men, så mycket har jag ju förstått som att det inte går att forcera fram att barnet blir blöjfritt, hur gärna man än vill

• muggles

Oupsie: grattis!!! Du borde väl vara i v6 om du skulle ha haft mens för en vecka sedan. Tiden mellan ÄL och mens brukar vara ganska konstant även om cykeltiden varierar. Nu ska du se att du får jobb också, bara för att du blivit gravid!

Hur kan det komma sig att Ovitrelle ger positivt grav.test - producerar den hcg?

Snaily: stort lycka till idag, hoppas på positiva nyheter senare!

• muggles

BS: jag tror inte att Iris blir blöjfri ngn gång alls faktiskt.

(skojar bara!)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen