• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Hej på er allihop!
    Vad dagarna går fort. Lilla H har hunnit bli en dryg vecka gammal och maken jobbar halvtid denna och nästa vecka. E går på dagis sina 15 timmar och jag och H ammar, sover och surfar.
    Sitter faktiskt och filar på förlossningsberättelsen, och den verkar bli en uppsats. Hur ska jag kunna skära ner den så att den går att få in här?! Nåja, det ordnar sig.

Åter till amningen. Någon som kan övertyga mig om att det ondaste snart går över!? Igår och idag är inget roliga i det avseendet... Men men, hon äter ju. Man får vara glad för det.

Kram!

• viktualia

Parnassia - förlossningsberättelse a la uppsats är bara roligt... ointresserade kan ju alltid scrolla!!

Och ont.. gör det ont när hon äter? Och/eller är det eftervärkar som spökar? Oavsett vilket - hoppas det ger sig snabbt!

Själv har jag inte kommit över att en gammal bekant gett sitt barn namnet Cliff Hugo.. maj goooodnääääs... och jag tolkar stället som avslöjat detta som att det är tilltalsnamnen..

• Parnassia

Det gör ont när hon tar tag och en liten stund därefter, sen släpper det värsta. Men sen somnar hon ofta till lite, då lossnar taget lite, lite och när hon sen vaknar till och tar tag igen har hon ju liksom hamnat fel och då gör det ju APONT.
    Men hon blir ju mer och mer vaken och gångerna hon suger bra blir fler och fler så det ska väl ordna sig men ibland känns det ju surt...

Och Vickan, jo jag minns tjejen på H, hon var med 1995. Nog det bästa arrangemanget jag varit på. Tänker på det ofta. Lyssna till livet!!!

• Parnassia

Hrm... Ett annorlunda namn på kompisens son kan man ju säga...

• BrudSommar2006

Cliff Hugo, nej men stackarn!!!

Parnassia, håll ut, det går över ju! Fast inte riktigt så snabbt tyvärr, det tar ett tag till. Jag försökte profylaxandas för att klara av det. Minns inte riktigt när det släppte men det dröjde nog ett antal veckor faktiskt.

• nennesjuttioåtta

hellou ladies!

Shit, nu ha rjag varit borta för länge, jag hänger inte alls med i någonting och hinner inte läsa ikapp. Äntligen börjar det röra sig på jobbet så det finns något att göra, men det är ju skräp att jag inte hinner hänga här bland katterna.

Cliff Hugo?!?!

• nennesjuttioåtta

något jag uppfattat är att Piff&Puff måste opereras båda två (?), stackars Tinga med make, vilka prövningar! Förstår att uppsägningen hänger i luften!

• MSW

Hej alla!

Cliff Hugo? Jaja, jag säger då det!

September: Det är bara av oro eller? Du har inga tecken väl? *kram* lycka till iaf!

Sitter här med en förkyld liten kille som inte alls är som vanligt och snorar en del och hostar ännu mer! Inget dagis idag alltså, och förmodligen inte morgon heller när jag hade tänkt dra igång med sista uppgiften för kursen.. Det är som det är, lutar mer och mer åt att jag struntar i passet på fredag och är hemma och skriver då istället.. Den som lever får se..

Pga förkylningen så hade vi en dålig natt gällande sömn så jag orkar inte uppbringa någon mer energi att kommentera!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge