• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Hej hej

Nu har jag inte varit inne på ett par dagar och så glömmer man bort vad det var man skulle kommentera, vilket dåligt minne man har ibland.

Tinga, era stackare! Magsjuka och operationer . Förstår att det känns som för mycket ibland. Hoppas att ni får en toppenhelg, ni är verkligen värda det. Kram!

Porchez, krya på dig!

AM, det låter som att du hade det bra på din semester .

Oj Telis, fullt upp .

September, hoppas att du får en tid snart.

• Lapinette

Telis - antar att du har sprungit vidare mot kyl/frys eller för att plocka undan inför kollegorna som kommer på lunch men medan jag kommer ihåg det. Hur har det gått med ditt jobb?

• Oupsie

Lappis, kul med fest .

Jag vill också ha fest. Vet inte vad som ska firas bara, hmm...

• Lapinette

Oupsie - det finns alltid något att fira. Jag och maken brukar hitta på alla möjliga konstiga skäl till att t ex öppna en flaska champagne.

• viktualia

Igår kväll tog jag ett rejält grepp om deklarationsprojektet.. pustar.. väntar på svar på en fråga till Skatteverket innan projektet kan slutföras..

Glömde att beklaga mig igår.. nu har jag fått besked om när föräldrargruppen drar igång... och det blir först i slutet av maj och då bara en träff före sommaruppehållet.. BU för den här hålan!!!!!!!!! Så just nu grubblar jag över om jag ids göra något åt detta, typ efterlysa andra föräldrarlediga på FL eller något annat handlingskraftigt.. hmmmm

• Fru E

Jag är här med men har lite arbete att komma ikapp med efter min "nere period"

Tinga-förstår inte varför ni ska mötas av nya problem hela tiden hoppas verkligen att de små magarna kommer igång igen och att operationerna går bra när det är dags

Telis-när det är 14 grader ute är det inte så lätt att bara hiva ut grejorna på balkongen precis........

September-hoppas du får en VUL tid snabbt så du kan bli lite lugnare

AM-låter som en härlig och skön semester tripp

• Oupsie

Lappis, ja fira själva gör vi emellanåt, men jag skulle vilja ha en fest, med mycket folk.

Fru E, hej hej! *vinkar*

Vickan, ja, ta initiativ och visa dig handlingskraftig

• Lapinette

Oupsie - men det kan man också ha utan någon anledning ... typ nu har vi fest för att det är vår. Önskar att folk kunde ha sådana fester lite oftare ... eller rättare sagt, ha fest överhuvudtaget. Otroligt lite fester numera!

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-04-13 10:37:30 följande:
    *Vickan, ja, ta initiativ och visa dig handlingskraftig
    slögöken i mig ids inte riktigt.. men å andra sidan är vi människor oftast vår egen lyckas smed.. så.. hm.. grubbel grubbel..
  • fru AM

Men Vickan det är ju inte så jobbigt ... Starta en tråd på FL: "Vi som är mammalediga i XX-staden och vill vara sociala" och bara luta dig tillbaka och vänta på respons. Inte så mycket att fundera på?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge