• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Telis, jag tänker mig att en bebis som Hektor lätt hade kunnat platsa på denna tillställning! En bebis som sover i vagn eller håller sig lugn i bärsele tycker jag man kan ta med ett par timmar. Fast Astrid känns som ett osäkert projekt eftersom hon skriker så mycket.

• BrudSommar2006

PB, jag läste det där förut. Plus att det väl var en tvåårig flicka som dog häromdagen, var det igår kanske, efter att ha blivit påbackad.

Är de förresten bebisar när de är 15 månader.

Jag skulle inte orka ha jacka till Astrid än, allting åker ju upp, jättebökigt. Till Iris hade jag jacka från det att hon kunde sitta ordentligt.

• BrudSommar2006

Tinga, aha, så mer generell otur än pga prematurproblematik alltså. Då är det ju verkligen skräp att ni drabbats av det också ovanpå allt annat, suck.

• porchez

åkte hem några timmar tidigare från jobbet då jag hade riktigt ont i rygg/njurar. När jag kom hem tog jag på mig varmt och satte mig på husets gemensamma takterrass och läste! Skönt, somnade efter 20 min Annars tror jag att jag är lite bättre för jag är hungrig! Får alltid aptit när jag tillfrisknar

AM låter som du haft det riktigt bra, trotts lite sömn!

Cicci - vet inte vad jag ska säga, men tråkigt med din man, hoppas det löser sig...

Lappis! Jag har alltid velat bo i hus, det har varit självklart för mig, men sista året har jag börjat tänka tanken att jag kanske kan tänka mig på i en fin lägenhet och sen ha ett bra sommarhus på lagom långt avstånd. Finns för och nackdelar med allt!

Ore - blä, jag hatar verkligen tandläkaren, sen att det är så ohyggligt dyrt också! Fy!!

Tinga - att det aldrig ska vända för er! och även om du känner som du gör, så tycker iaf jag att du är en oerhört stark mamma!

BS - jag kan inte låta bli att le åt dina inlägg, alltid å ena sidan och å andra sidan! vända allt till nåt bra

• porchez

BS - förresten har jag kommit på mig själv flera ggr att jag har anmanat ditt uttyck: skräp!

• BrudSommar2006

Tinga, det vore verkligen skönt att slippa tillväxtkontroller med Astrid också. Tänk att hon väger 2 kg mindre än Iris, den lilla plutten.

• BrudSommar2006

Apropå hus eller lägenhet så var det väl Muggles som sade att med en bebis spelar det ingen roll om man bor i lägenhet om man vill gå på caféer. Tror det mer gäller om man har en Hektor än en Astrid eller Iris! Iris vrålade så mycket att jag var jättestressad innan vi flyttade från lägenheten. Plus att caféer inte direkt var aktuellt... Hade dessutom varit skönt att få komma iordning medan man hade det barnfritt. Nu däremot skulle det gå bra att bo i lägenhet med Iris, hon gillar ju ändå inte att vara utomhus!

• viktualia

Ore - tjorvigt detta.. hm.. gillar universallösningar men inser att det är ganska dumt att tänka så.. HUR många jackor/varma tröjor har jag inte själv som jag alternerar mellan.. hm... Alltså kanske det är läge för både ock.. hm...

Trollet äger ett gäng koftor, men saknar något mer vindtätt. Och bärselen... alltså den är superbra för att trösta honom, men ska man bära honom ute nån längre stund behöver i alla fall jag något mer ergonomiskt... ... och då kanske det handlar om barnbärstolen... men när kan man börja använda den?!?

• start september

Vickan, fleecejacka (vanlig, inte vindtät) hade jag från kanske fyra månader (tidig höst). Jag tyckte det funkade bra, hon sov alla dagpass ute och jag tyckte inte det korvade sig.

• start september

Oj vilken lugn kväll!

Här har jag bestämt mig för att jag ska försöka få ett VUL igen. Förra gångens erfarenheter gör att jag inte kan slappn av nu och snart är det inskrivning. Det känns inte bra att gå på den utan att veta att det iallafall inte är kört ännu.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge