• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Men Tinga, att båda ska behöva opereras? Det ena har ni väl vetat ett tag, men ytterligare en känns ju helt fel.

Det är inte konstigt att du vill säga upp dig som förälder ibland.

Men vilken härlig och vältajmad helg ni får!

Kram!

• fru AM

Godmorgon i tråden!
    Start September: förstår om du är orolig (även om jag inte tror att du behöver vara det). Är det lätt att få VUL där du bor? På in MVC i Sthlm har det varit ganska lätt, vilket var tur eftersom jag också (helt grundlöst i o f s) var orolig och ville kolla att "det var någon där". Samt hur långt det var gånget. Lycka till!

• fru AM

Var är alla?

Nu doftar det kaffe från köket ... oj vad sugen jag blev.

Lappis: vet inte om du läser SvD men det var en fin artikel om adoption/ett mödra- & barnhem idag. Till och med jag började grina och det hör inte till vanligheterna.

• fru AM

Förresten: vi ska sälja Hektors Bumbo och tänkte fråga här om någon är intresserad av att köpa den? Innan jag lägger ut den på Blocket. Helst mot avhämtning eftersom den är bökig att skicka.
    En lekbricka inkluderas. Bumbon är ärtigt grön och använd endast under ca 3-4 månader (eftersom vi köpte den lite "för sent"). I nyskick. 300 kr inkl lekbricka.
    Funkar som babysitter från det att barnet lärt sig hålla uppe huvudet.
    Se bilder osv på exempelvis: www.busloppan.se/shop/&head_id=0
    www.bumbo.co.za/

• Telis

Här är jag! Men det är lite mycket i casa Telis just nu.

Vår nya kyl och frys kommer idag och då ska dom gamla vara urplockade och rengjorda. Det blir ju lite bökigt för kyl- och frysvarorna måste ju förvaras någonstans under tiden och givetvis kan inte firman säga mer än att dom kommer någon gång mellan kl 10 och 13. Så innan kl 10 måste jag vara påklädd, ha ätit frukost och hunnit plocka ur kyl och frys. Har hunnit med dom första två momenten men det sista är kvar.

Lite senare får jag dessutom besök av ett par kollegor på lunch så då måste jag ha hunnit städa lite.

Nu ska jag borsta gaddarna och ta itu med kylen och frysen.

Puss puss så länge!

• Telis

fru AM skrev 2010-04-13 09:40:54 följande:

Förresten: vi ska sälja Hektors Bumbo och tänkte fråga här om någon är intresserad av att köpa den?
    Jag!
  • Lapinette

I'm here! Satt bara och uppdaterade lite inför min 30-års fest . De har lagt upp nya menyer på Vasastans Ost.

Har rivit ur artikelserien om adoption från SvD. Har läst en av tre hittills men ska absolut läsa de andra någon kväll.

Oj, känner mig lost vad är en Bumbo??!

• fru AM

Telis: kul! Du har första tjing! Kul med ny kyl/frys
    Lappis: kolla på länken så får du se ...

• fru AM

Lappis igen: oj nya menyer - måste kolla!

• Lapinette

AM - jag hade lite mailkontakt med dem i förra veckan och då sa dem att det skulle komma nya menyer. Jag tror dock att det fortfarande går att beställa Gira Sole om man ändå vill ha den.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge