• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Tack Vickan men infon räcker inte ... Jag vet nämligen inte vilken zon jag reser inom och vet därför inte vad jag ska betala ... Jag vet att det kommer lösa sig på plats efter en stund men jag gillar att vara förberedd

Biljettautomater verkar bara finnas på spårvagnar ej på bussar. Man kan betala via sms också men då måste man veta inom vilka zoner man reser. Vet att det är lika snurrigt för besökare i Sthlm ...

• muggles
    Lapinette skrev 2010-04-13 10:43:29 följande:
    Oupsie - men det kan man också ha utan någon anledning ... typ nu har vi fest för att det är vår. Önskar att folk kunde ha sådana fester lite oftare ... eller rättare sagt, ha fest överhuvudtaget. Otroligt lite fester numera!
    Jag var på en balkongfest en gång (för att fira att en kille flyttat till ny lgh med balkong).
  • nennesjuttioåtta

åh en till (minst? ) med dålig natt. Kattkräket vägrar ju sova. Inatt välte hon ännu en blomkruka, hoppade på dörren, trots vår barrikad av ryggsäckar och stövlar, jamade som en galning och idag är hon till salu. Understimulerad eller bara jävligt kåt? De där p-pillrena fungerar kanske bara som skydd mot små kattungar men triggar kattklittan?

• nennesjuttioåtta

hej muggles!!!!
    fått något svar på testet? Inget mer i brallan, hoppas jag!

• muggles

AM: du kan köpa sms-biljett, det är nog det enklaste om du ska ha engångs. I annat fall behöver du ha ett magnetkort och fylla på det med stålers innan, tror inte man kan betala med kontanter längre.

• muggles

Just det ja, visakort funkar ju också ja.

• nennesjuttioåtta

balkongfest! Lovely!
    Nä, det är helt klart för lite fest.

• muggles

Hisings backa borde vara inom samma zon som centrum(?)

• fru AM

Tack för info Muggles! Frågan är som sagt inom vilken zon Hisingsbacka är!

muggles skrev 2010-04-13 14:05:06 följande:
    Hisings backa borde vara inom samma zon som centrum(?)
  • muggles

Nenne: nej nästa vecka ska vi dit för fullständig genomgång av alla resultat så inga svar ännu. Inget mer i brallan men det var väl tantens förfest antagligen. BIM imorgon el torsdag. Borde vara torsdag men ÄL kom ju en dag sent och vet inte riktigt om jag ska tolka in det, dvs om det skjuter på BIM en dag el inte.

Alla symptom har försvunnit sedan igår, tack och lov, då slipper man fundera på det. Tantinvasionen är snart här!

Jobbigt med nattintensiv katt Nenne! Jag har sovit som en gudinna i natt

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge