• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Jag var förresten på gynbesök häromdagen för att prata om min endmetrios osv och hon sa att allt såg jättebra ut och att "det är mycket gynnsamt för en graviditet". Hmmm, man kanske inte ska låta dom där små embryona i frysen förfaras helt? Tänk om det är en liten Televinka som ligger där...

• Telis

porchez, jag tycker att Rotari Rosé för en hundring är jättegott men jag vet att Lappis inte håller med.

• Tinga

Porchez - äsch, vi kan väl ta en flaska nu och sen en till på fredag? Varför snåla?

Telis - bara in med ett embryo till nu, så kan du få "pseudotvillingar"! Vad skönt iallafall att det såg så bra ut i ditt "inre". Det borde väl betyda mindre risk för magont i samband med ÄL och mens, när det väl kommer igång igen?

• Tinga

Så där ja; då var årets deklaration avklarad. Lika skönt varje gång det är ur världen.

• Telis

Tinga, jag vet inte hur det blir med endo-ontet sen. Det har ju sett bra ut även tidigare och jag har haft ont ändå men man hoppas ju att graviditeten har gjort det bättre. Det har hänt andra.

Åh, prata inte om deklarationen! Jag har ju en bostadsrättsförsäljning att deklarera plus att jag har uppskov med vinst sen tidigare, det kommer att bli en mardröm.

• porchez

Telis - då säger vi det

skål på er!

Rotari Rosé - har jag druckit och gillade det inte så värst, men det ser ju absolut festligt ut! Tack för tipset Telis!

Nu ska jag logga ur för att vänta på min favorit serie! Cougar Town

• Tinga

Telis - vi hade precis detsamma att deklarera; en bostadsrättsförsäljning och ett tidigare vinstuppskov, men det gick fint. Skatteverket har kommit långt i sin utveckling av elektroniska verktyg nu, tycker jag. Det enda som var knasigt var att det fanns en pdf-fil med hjälpblankett för beräkning av avdrag för renovering, och den filen gick inte att skriva ut som ett dokument när man hade fyllt i sina siffror. Som väl är har jag SnagIt på min dator, så jag kunde spara det så istället. (Den blanketten ska inte skickas in till Skatteverket.)

• Tinga

Telis - då verkar det ju iallafall finnas hopp att det onda ska ha försvunnit, även om det förstås inte finns några garantier.

• passionsblomman

Här är jag! Jag mår bra!
    ...nu vill säga, för nu har jag skitit! Ursäkta....
    jag har haft så in i jävulens ont i magen i massor av dagar! Först fck jag mensvärken from hell från och med torsdagkväll när det drog igång på allvar. Sedan blev jag ovanpå det helt gasad i magen och senare totalförstoppad... Very nice!
    Usch vilka vidriga dygn. Igår tog jag två tabletter duolax och gick och la mig. I morse klockan fem vände någon min mage ut och in. Sedan har det iofs varit alldeles ömt i hela magen, men det är åtminstone typ tomt nu.

Nu de senaste dagarna har jag gjort något jag inte ägnat mig åt alls sedan vi flyttade: jag har legat och läst! Jag älskar att läsa men har inte haft ro till det. Suttit på min veranda, druckt kaffe och läst, legat i sängen och läst...underbart!

Sedan hade jag min son hemma från skolan igår, för han var så hängig, så vi spelade TP, läste Harry Potter och så. Mysigt.

Och så är jag så STOLT över honom! Jo, för idag kom han inrusande och sa
    "idag har jag inte tid att träffa dig så mycket mamma"
    "Nähä?"
    "Nä, för nu har majblommorna kommit och jag måste ut och sälja!"

Jag trodde verkligen inte att han skulle våga eller vilja sälja några majblommor. Jag hade väldigt fel! han tycker det är skitkul och sålde hela eftermiddagen och nu har han bara 14 små blommor och en bildekalblomma kvar!
    Och han gjorde verkligen rätt som drog direkt ut och körde igång, för när han varit ute sin första drygga timme så exploderade byn av barn med gröna väskor. Och vi bor ju i en LITEN by, så där tror jag han fick mycket vunnet. Och på fotbollen pratade hans tränare väldigt gott om honom för mig så jag blev så glad över att det finns vuxna som ser honom.

Deklarera...fy tusan, vi som såt hus och ska skjuta upp den där skatten...det har jag inte ens kollat hur man gör än.

Kommentera skulle jag ju, men vad var det nu jag tänkte på...

• Tinga

PB - ett tips när det gäller deklarationen är att göra den elektroniskt, för där blir man mer "guidad" igenom förloppet, än vad man blir om man gör det pappersvägen. Jag tyckte inte att det var särskilt besvärligt trots försäljning av bostadsrätt, för där står precis hur man ska göra, oavsett om man vill skjuta upp eller skatta för vinsten.

Skönt att höra att du trots allt mår bra nu. Att ligga i sängen eller sitta på balkongen och läsa låter som väldigt trevlig sysselsättning i mina öron. Vill du ha ett boktips med lite "lokal" förankring för din del kan jag rekommendera Nattfåk av Johan Theorin, som utspelar sig på Öland. Ganska kuslig, men väldigt spännande.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge