• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Jag ÄLSKAR "Halv åtta hos mig", liksom mina barn....
    Vi sitter som klistrade.

PB
    Gärna en sån "pinne".

Nu måste jag köra........
    Tjing!!

• passionsblomman

AM, naturligtvis, och jag tvekar inte ett ögonblick på att så blir det. Darra må dina medkombatanter!

Lappis, ja omväxling förnöjer!

Själv ska jag följa med sonen till Handbollsavslutning med diplomutdelning och fika och vad det nu var. Inna dess gav jag honom rådet att direkt efter skolan knata ner till ålderdomshemmet med sin majblommeväska. Jag hoppas det inte är bara senildementa där och någon slags stängt ställe så han blir utkörd och får åthutning...Jag tänker mig att tanter och farbröder både tycker det är lite rart med små barn med majblommeväskor och att de kanske faktiskt kan tänka sig att köpa en för en tia.

Egentligen avskyr jag all sådan där "gå runt och sälja hysteri" (men en del av det kommer man väl inte undan som förälder när det ska samlas till skolresor och ens son dessutom idrottar.)
    Men just majblommor, det har jag nog köpt en varenda år ända sedan tonåren. Jag tycker man måste ha ett hjärta av sten om man inte känner att man bara måste köpa en, dels när de små barnen frågar så ivrigt, och dels när det går till andra barn som inte har det så bra.

Jag blir väldigt berörd av att det går att få hjälp med sådant som glasögon, avgiften till ett läger, en cykel eller andra saker som de flesta barn har förmånen att kunna ta för givet. Förmodligen för att jag har en bakgrund där pengar och att de räcker till verkligen inte har varit något självklart.

• Fru E

Mrs B-vinkar, var i din by igår kväll på cupcake kurs

PB, Lappis-fick med mer mens än vad jag brukar men jag blev löjligt glad över det eftersom jag har lite i vanliga fall . Mina spottings håller i sig än så snart är jag en nunna.......min tolkning är att kroppen ballat ur och det inte blir någon äl denna månaden. Men frågan är då när mensen kommer igen, men det löser sig

• passionsblomman

Mrs B, hörru dem sålde han först av allt! Allihop! Jag trodde han skulle få dem över för de kostar ändå 50 spänn! Men säg till ifall du inte får fatt i någon, för jag är tvärsäker på att alla hans kompisar knappast säljer alla sina.

Fru E, ja de sa ju till mig på CvL att det är rätt vanligt att ÄL uteblir månaden efter IVF-vilket jag tycker låter rätt logiskt, det är ju en rejäl påfrestning systemet utsatts för trots allt.
    Varför måste du bli nunna förresten?

• Lapinette

Fru E - det är det värsta med att man tar en massa hormoner. Det sätter kroppens normala cykel ur spel. Hoppas det kommer igång och blir som vanligt igen.

• Oupsie

Tinga, vad skönt att det gått så bra med maten. Håller tummarna för att det fortsätter så. Och det är absolut värt bubbel .

AM, vad spännande! Hoppas att du kommer med. Ska väl erkänna att jag bara sett några små sekvenser av programmet här och där, men det verkar vara en kul grej .

Telis, säger som Lappis, Go for it!

Köpte majblomma igår när jag var och handlade. Bra av din son att ut och sälja PB, det är ju verkligen för ett gott syfte!

Jag gillar också Rotary Rosé, inte så glad för den som inte är rosé dock. Gillar den som AM länkade till också, har inte testat Ores tips. Kanske får göra det någon gång.

MrsB, tycker att det kliar lite i mina ögon så det kan mycket säkert vara allergi. Elände, fast kanske bättre än att vara sjuk.

Jag mår lite bättre idag, jag får mina svackor ibland. Snaily, tack för att du erbjöd lite Korven-tröst. Det är aldrig fel, även om min hund är ganska bra på det också. Igår var hon dock mer för att brottas än för att pussas det lilla monstret. Kul med allmänlydnadskurs . Jag var på hundträning igår, usch, jag känner mig inte motiverad alls och vi ska ev tävla om tre veckor. Tjoho vad bra det kommer att gå. Nä, nu är jag sådär negativ igen. *försöker rycka upp mig lite*

MSW, hoppas att A kryar på sig.

• Oupsie

Majblommor på pinne? Hur ser de ut ? Såg bara vanliga hos tjejen som jag handlade av.

• Oupsie

Ah, en pin . Nu förstår jag Hihi

PB, kul med sådana överraskningar på tomten.

• Oupsie

Hm, funderar lite, vi var ju och firade vår bröllopsdag på stället där vi hade vår bröllopsfest. Beställde ett vin till maten som vi tyckte var gott, så jag kollade om det fanns på systembolaget, och det gjorde det i beställningssortimentet. I beställningssortimentet kostade det 89 kr. Vi betalade 375 kr på restaurangen. Ganska bra påslag, eller . Jag vet ju att det ska gå till löner och hyra och allt vad det är, men det känns mycket.

• Oupsie

oj, det är inte långt kvar till 10000 inlägg nu

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge