• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

hela långa dagen
    eller till 3 iaf när jag skolkar ut i solen!

• Fru E

Haha nä märker att jag tom drömmer snuskiga drömmar

• Oupsie

Ja, det är jättefint väder idag. Skulle egentligen på lunch med en kompis idag men det blev inställt. Kanske får ta en ordentlig tur med hunden istället.

• Ore

Lappis: Och som träningsvan så kan jag konstatera att det är ett bra tips från PB... Har du ont i halsen ska du inte träna hårt. Å andra sidan vet jag hur det brukar vara, och om det står stilla med ömmande i halsen väldigt länge, sådär så man känner sig "nästan frisk men inte riktigt" så är det svårt att hålla sig stilla. Då tar man ofta hellre risken att det bryter ut igen. Ibland händer det ju också att det faktiskt blir bättre av att man tränar, och rensar ut det sista...

Jag har förresten vänner som får barn på löpande band, nästan. I förra veckan fick en klubbkompis en liten flicka, häromdagen en annan kompis och när som helst ska min syster ha...

• passionsblomman

Fru E, Äh! Jag säger som jag sa en gång i tiden när jag gick och städade. Killen jag gick ihop med gnällde när jag skulle byta i en vålautomat och sa "Men vaffan om du gör så där blir det ju en massa KLADD". Helt oberörd och mycket stilla sa jag; "Äh, den flicka får inte mycket roligt som är rädd för lite kladd"

Fast det är väl upp till karln också, hur kladdkänsliga de är förstås...

• Oupsie

Fru E skrev 2010-04-14 11:02:41 följande:

Haha nä märker att jag tom drömmer snuskiga drömmar
  • Oupsie

PB, hihi. Ja, det är ju inte så att det inte kommer kladd från killen .

Ja, kommer det så mycket då? Gör det i duschen kanske?

• Fru E

Vilka härliga diskussioner vi har

Mest att det inte känns så fräscht att färga allt brunt men duschen borde fungera....

• Lapinette

Ore - ja, det är så frustrerande för jag mår ok i övrigt men har fortfarande halsont och så lite, lite snuva. Tror jag promenerar idag också men på fredag kör jag spinning med maken. Någon jäkla måtta får det vara!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge