• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Ja och speciellt då båda behövdes renoveras alt. byggas ut! Förmodligen så är man gift med en hantverkare om man ska okra/ha råd att köpa åtminstone det första huset (Stureby).

• Mrs  B

Fru E
    Kul med cup cakes!!! Har hört att det går väldigt bra för henne nu och att hon har slutat sitt andra jobb. Hoppas det stämmer!
    Blev du nöjd då?

PB
    Jag återkommer om jag inte får tag i någon "pinne". Ska till Maxi när jag har hämtat barnen från dagis och kanske står det någon där....

Oupsie
    Jag tar min allergimedicin sen ett par veckor tillbaka och den är ganska stark så troligtvis är det en förkylning som jag har fått eftersom jag fryser, är täppt i näsan och hängig och min medicin hjälper inte.

MSW
    Jag samåker med en annan tjej härifrån vid 10 på fredag sen är vi väl på campus vid halv ett. Lektionen börjar 13 och slutar 18, sen är jag kvar över natten eftersom vi har föreläsningar även på lördag.....
    Vi får väl se på fredag om jag tycker att skolan går bra eller inte för då är det seminarium. ???
    Kul om det blir ett husköp!

Vickan
    Malte använder napp, snuttefilt, gosedjur när han sover och när man nattar honom ska man även hålla honom i handen och sitta inne hos honom en stund.
    Med Max hade vi LÅNGA procedurer för att få honom att somna och vi testade i stort sätt alla sovmetoder som fanns......

• nennesjuttioåtta

åh herregud,här har ni ju passerat 10.000-metersstrecket!!!

Får man vara med i klubben?

*poppar skumpan ? skakar rumpan*

• viktualia

MrsB - men frågan är om sömnmetoderna funkar på två månaders bebisar som ska somna om mitt i natten? hmm... Fru Es tips om snuttefilt ska testas... för mojjäng har vi.. dock ej testad i skarpt läge

Livet i hålan - ibland blir man bönhörd fortare än vad man tror är möjligt!! Jag råkade träffa en av mammorna i föräldrargruppen på Ica idag!!! Vi babblade ett bra tag och ska ses nästa vecka = me like!!!

• nennesjuttioåtta

läste ikapp för en stund sen men nu har jag glömt allt

• nennesjuttioåtta

med det sociala, inte med sömnlös natt alltså...

• passionsblomman

Det där känner jag igen....
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-14 15:54:13 följande:
    läste ikapp för en stund sen men nu har jag glömt allt
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge