• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

September ? superhärligt med sprattel!!!

Mugglan ? då är husen bra planerade och precis så som det ska vara!

Telis ? skönt att Televinken mår bättre idag.

Ego - har faktiskt inget att komma med. Ska kolla hur mycket husen är uppe i idag. Tjing!

• fru AM
    Telis skrev 2010-04-15 09:27:03 följande:
    På tal om Halv åtta hos mig, såg ni det avsnittet med tjejen som jobbade med att tejpa fast "sandpappret" på fotfilar?! Kan det finnas något tråkigare jobb?
    Oj det låter inte så kul - men de kanske har roliga personalfester eller något. Trodde faktiskt såna arbetuppgifter utfördes så att säga utomlands ...

Har insett att jag nog måste börja kolla efter jobb eller nya uppdrag NU eftersom Hektor börjar på dagis om fyra månader ... Fast inte just fotfilskonstruktör kanske.
  • fru AM

Telis igen: ja skönt att Televinken mår bättre - alltid läskigt med de där första sprutorna. På vår BVC säger de till om att ge alvedon precis innan. Olika bud hela tiden.

• Lapinette

Sorry att jag förpestar er med huspriser i Stockholm men nu är båda husen uppe i 5 050 000!!!! Oooooootroligt!

• fru AM

Min make hävdar att dyrt är bra, så var inte alltför ledsen! Bjud och köp!

Lapinette skrev 2010-04-15 09:45:46 följande:
    Sorry att jag förpestar er med huspriser i Stockholm men nu är båda husen uppe i 5 050 000!!!! Oooooootroligt!
  • nennesjuttioåtta

Telis
    VA?!?! kan man inte peta in den andra när man känner för det? Dra mig på en liten vagn!

Fast jag tänkte nog vänta ett tag med att fråga Falun om det faktiskt.

Lappis
    shit, är det slottet som är till salu?!

• Lapinette

nenne - ett renoveringsojekt i Stureby och ett litet hus i Mälarhöjden som var si så där invändigt.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    aha. Ja, men även slott blir ju lite slitna eftersom de är gamla.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    aha. Ja, men även slott blir ju lite slitna eftersom de är gamla.

• nennesjuttioåtta

telis
    vad skönt att Televinken hämtat sig från sprutan!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge