• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Nenne, svängbara ej för små framhjul, mjuklift så att man kan ta med hela om barnet sover och stor, lättåtkomlig varukorg!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    mmmm
    jag vet inte hur röding passar med medelhavsstuk, det kanske blir en succé?!

BS
    aha, så en mjuklift alltså. Vilken vagn har ni?

• nennesjuttioåtta

men vi tyckte Emmaljungan var rätt smidig också och framförallt lätt att fälla ihop och upp igen. Fast då var de tju insats man klickade fast och inte mjuklift då.

• nennesjuttioåtta

Brion hade en bra korg och blev liten när man fällde ihopd den, Teutonian jättesmidig med tre hjul (stort svängbart) men som krånglade varannan gång vi fällde ihop den.

• Lapinette

nenne - det funkar med Medelhav .. har ätit det en gång men det kändes inte helt rätt ... vill hellre ha "vit" fisk då.

Så skoj att du är ute i barnvagsdjungeln nu!!!! Jag återkommer om 2 år då det förhoppningsvis är vår tur.

• fru AM

Men Nenne: hade inte Emmaljungan även en "sittdel" som man kan fälla ner och ha en hård/eller mjuklift i?

nennesjuttioåtta skrev 2010-04-15 13:40:38 följande:
    men vi tyckte Emmaljungan var rätt smidig också och framförallt lätt att fälla ihop och upp igen. Fast då var de tju insats man klickade fast och inte mjuklift då.
  • nennesjuttioåtta

AM
    jo fast nu mins jag inte varför vi inte kollade på en sån

Lappis
    kanske sant med att vit fisk passar bättre då, röding har ju en viss smak av sig själv. ska jag kolla receptet vi gjorde?

• _koko_

nenne - Jag skulle inte köpa en trehjuling eftersom jag tycker de känns ostadigare, men de säljs ju, så uppenbarligen tycker andra olika. Sen är det kanske en "stadsgrej", men en fyrhjuling går utmärkt att köra i rulltrappor medan man måste backa in/ur med en trehjuling.

Vi har haft separat liggkorg till båda barnen, fast till lillebror som är född i augusti användes den inte mycket. Det blev snabbt för trångt med vinteråkpåse och växande bebis. Till conny var den dock toppen.

lappis - Mmm, röding!! Jag skulle nog bara salta, peppra, steka i massor med smör och servera med en risotto (mest för att jag snöat in på risotto just nu, gjorde en med tunt skivad prinskorv till häromdagen! ), men det beror ju på vad man är sugen på. Tycker både ditt och nennes förslag också låter bra.

*Avbrott för HELsanering av lillebror...*

Är nu 2 lax fattigare och MASSOR med tyg rikare (fan, foder är ju nästan lika dyrt som själva tyget). Får verkligen hoppas att det blir bra, och att jag verkligen behöver allt tyg hon lurade på mig... FINT är det iaf, limegrönt och rosa, inte så hårdrock, muggles.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    receptet finns i en bok hemma, det är gräslökssås till och potatispuré.

• Snorkfröken77

Nenne - Snabbt inhopp, vi valde ju Emmaljunga Citycross med hård korg, vad jag förstod det är det mest användbart med mjuklift om man bor i lägenhet eller bär med sig insatsen mycket, vi bor ju i hus så det kommer inte vara aktuellt för oss. Men det är nog en smaksak. 3-hjulingarna har fått mycket kritik för att vara ostadiga, mest fallolyckor med bebisar med de modellerna. För oss var inte svängbara små framhjul något alternativ heller eftersom det ibland dröjer innan de plogar hos oss på vintern. Däremot undrar jag hur korgen under fungerar, den verkade liten men de jag har kollat med har varit supernöjda med sin Citycross eftersom den är både smidig och stadig.

Nä, nu ska jag göra sista rycket.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge