• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Ore
    Just därför bygger inte vi, för om vi ändå ska bygga så är det ju lika bra att ta det man verkligen vill ha utan kompromisser, och då drar det ju iväg. Och allt kommer på samma gång. Nu kan vi ta ett rum i taget (vilket tar en jävla tid) men slipper ta alla beslut samtidigt, jag som är så velig har tillräckligt jobbigt med det ändå.

• nennesjuttioåtta

men jag skulle gärna vilja bygga ett hus!

• MSW

Shit med husen! Förstår att det finns många lägenheter i storstäderna... (inte för att de är särskilt billiga, men ändå..)

Snaily: Lycka till i eftermiddag!! Allt ser säkert jättefint ut!

Nu är det snart dags för lunch innan jag ska in och ha eftermiddags föreläsningar! Går egentligen till 18, men då är det föräldraföreningsmöte, så jag ska gå tidigare, och hoppas att jag är hemma till åtta, men tvivlar! Jaja, har god fruktsallad med mig som energikick att ta till under eftermiddagen!

Jag skulle också gärna bygga hus, men resonerar som Nenne, att då vill man juh inte "snåla" utan få det precis som man vill ha.. Och just nu är det juh ändå inte ett (ekonomiskt) val!

Har förresten hängt tvätten på tork ute idag för första gången i år! Härligt mer vår!

• viktualia

Telis - jobbigt m Televinkens reaktion på vaccinet... Trollet ska fira sin tremånadersdag med dylik aktivitet... gäller nog att vara laddad m tålamod och Alvedon...

Lappis - jääääääävlar vad vansinniga huspriser.... Vårt hus här i hålan köpte vi utan budgivning för 825 tusen.. världen är olika...

Ego - Trollet har sovit helt ok i natt!! Ändå dröjer det till halv tolv innan jag tittar in här... hmm

• fru AM

Tjoho - nu har jag sökt ett jobb, lite outannonserat, tips fr maken. Få se hur det går.

• Telis

Vickan, ja se till att ha flytande Alvedon hemma utifall att. Be att få en doseringsspruta på Apoteket så blir det lätt att dosera och få i honom medicinen. Det var iallafall lätt med Televinken men den mannen verkar äta allt.

• Telis

Fick för mig att jag ska baka bullar, är det någon som har ett bra recept?

• viktualia

fru AM skrev 2010-04-15 11:45:00 följande:

Tjoho - nu har jag sökt ett jobb, lite outannonserat, tips fr maken. Få se hur det går.
    Vill du ha just det jobbet? Dags för hejaklacksdans?!?
  • fru AM

Ingen aning om just det jobbet är JOBBET ... Men det är ett jobb och jag är jobbbsugen ... (Kommunikatonsbyrå, låter kul)

viktualia skrev 2010-04-15 11:47:35 följande:
    fru AM skrev 2010-04-15 11:45:00 följande:Vill du ha just det jobbet? Dags för hejaklacksdans?!?
  • fru AM

Vill hu ha kolhydratfria ...?

När jag bakar bullar så gör jag det med recept på mjölpåsen, samt dubblerar eller tredubblar fyllningmängden och ökar kanel/kardemummamängden ytterligare ...

Telis skrev 2010-04-15 11:46:38 följande:
    Fick för mig att jag ska baka bullar, är det någon som har ett bra recept?
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge