• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Kära nån, 150 inlägg bara medan jag var på BVC.

Grattis fru E till 10000! Men fy vad jobbigt med spottings!

AM, vi ska ha min kusin med familj på fika här på söndag innan babysimmet och man vet ju aldrig hur länge dom tänker stanna. Men vi kan kanske komma förbi och fika en annan söndag innan simmet? Vi kommer att gå åtta söndagar framöver.

AM igen, åh vad häftigt med Halv åtta hos mig, maken och jag kollar varje dag! För ett par veckor sedan var dom hemma hos en gammal klasskompis till mig och den här veckan är det med en som vi köpte vår förra lägenhet av som är med. Hoppas du blir antagen! Du gjorde ju ett kanonintryck förra gången du var på tv.

• Telis

PB, vad härligt det låter med din trädgård, du får ha ett garden party för oss sen. Vi nollåttor kan ju hyra en buss och komma ner och ge byn något att prata om.

• Lapinette

Jaaaa... springa omkring nakna i trädgården, bada i ån, skrika och väsnas och spy i rabatterna (inte dina pb ... vi väljer ut lämpliga grannars rabatter)!!

• nennesjuttioåtta

oj, är det ferre på gång?

AM
    vad kul med halv åtta!

• nennesjuttioåtta

längtar tills snön smälter bort i trädgården... i höst ska jag INTE plantera där vi dumpar snön utan nu hoppas jag att jag kommer ihåg var det smälte först.

• Lapinette

nenne - hur är det med magen? Någon magbild till galleriet? Jag tog ju lite kort senast på brunchen och har lagt in din bild om du ringer någon dag .

• Lapinette

Upptäckte när jag kom hem att jag totalt missat att ta kort på Telis och Kokisen! Fast jag hade flera på charmören Hektor.

• nennesjuttioåtta

lappis
    tack, det är bra! Jag ser ut som om jag har en badring med huvud under tröjan (tyyypisk tjejmage, soäger de som "vet". Vi tog lite kort i helgen på bröllopet, får se om det är något att visa... Återigen fick jag frågan om det var fler än en eftersom jag nästan var lika stor som min syster som ska föda om 5 veckor...

• Lapinette

nenne - ahhh bröllopet, var det trevligt? Vi vet fortfarande inte när kompisen nere på Rivieran ska gifta sig. Tror vi struntar i det och bokar klart vår semester ... och hoppas det inte blir av i juli (bröllopet).

• nennesjuttioåtta

det var jättetrevligt och de var så fina! Men det var kallt som satan på lördagen så vi höll på att frysa ihjäl. På söndagen var det ju hur skönt som helst. Typiskt.

Nu ska jag heimat!

(hemåt)

kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge