• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

AM, du milde, vad fick dig att bli så modig! Hoppas så att du kommer med. Jag gillar verkligen programmet men får aldrig se det eftersom Iris går och lägger sig åtta och fram till dess är det Saltkråkan och Pippi Långstrump som gäller.

Tinga, vad roligt att det har vänt hemma på sjukdomsfronten!

Telis, jag tycker att ni ska hämta Bumbon hos AM innan babysimmet så att ni hinner fika! Vi ska för övrigt också till bvc för vaccination idag, stackars Astrid. Hoppas att det blir en liten Televinka framöver då, det låter ju väldigt positivt.

Lapinette, vad segt att det aldrig släpper, du ska inte gå och ta ett halsprov för säkerhets skull?

• viktualia

Ego - här har vi haft en risig natt! Trollet vaknade strax före tre, fick ny blöja och rejält med mat. Men sen kunde han inte komma till ro.. gurgel och stånk.. han skrek när vi la honom ifrån oss och kunde bara lugna sig i makens famn.. sju krångel och ett gäng mindre matningar senare så somnade han med makens händer om sig nån gång en bra bit efter fem..

Dels är det jobbigt att Trollet inte kunde komma till ro, trots att det märktes att han ville det. Dels är det jobbigt att jag inte kan reda ut krånglet och låta maken sova... Men samtidigt är jag grymt tacksam över mitt val av pappa till mitt barn.. blir för 17 ännu mer kär i maken av den här gemensamma utmaningen...

• passionsblomman

Dåså! *kavlar upp ärmarna*
    Då har vi ju lite att bita i de dagar vi har på oss...

viktualia skrev 2010-04-14 11:33:14 följande:
    PB - jag tror att rekordet är strax över 13 000
  • Fru E

PB, Oupsie, Ore-än så länge är uppkörningen lååååååångt borta! Har inte ens kört på vägarna än utan övningskör med maken på en gigant stor parkeringsplats. Övar på konbanan, bromsprov, leda motorcykeln etc. Går sakta men säker framåt så uppkörning i slutet av sommaren kanske

• viktualia

Känner för övrigt igen det Telis skrev.. där vid femsnåret i natt var Trollet ganska billig... just nu ligger han i min famn och sover hur sött som helst... ehum...

• MSW

MrsB: Vad har du för tider på fredag? Jag ska också till Växjö.. Det går bra med skolan, men det känns lite segt i mellan åt.. Själv då? Spännande med gymnasiet!

Am: Vi (mest maken) brukar också kolla på halv åtta hos mig! När vet du om/när du ska vara med? Tycker det känns som en grej som är ganska typiskt dig..

Pb: Åh vad härligt! Låter som att ni har en rejäl tomt alltså! Hur stor är den?

*viskar, ev har vi ett litet hus på G, men det säljs privat, och vi vet inte vad säljaren vill ha för det eller när det kan tänkas bli flytt om det nu blir, men blir det så kommer vi och säljaren "byta", men vill inte dra för stora växlar över det innan vi vet ngt*

Nu har jag pratat med VC så vi ska dit till klockan 16, hoppas på hostmedicin tror jag, fast sist vi gjorde det kom vi därifrån med penicillin..

Nu har ni juh rekord spurtat över 10000 inlägg, så det har jag inte läst, nu ska jag försöka få något litet plugg gjort när A sover!

• BrudSommar2006

Vickan, hur somnar han normalt eftersom ni har honom i egen säng? Varken Iris eller Astrid har det gått att bara lägga ner någonstans och så vips somnar de. Astrid snuttar sig till sömns eftersom hon ligger bredvid mig och varje gång hon vaknar på natten vill hon snutta för att somna om. Tack och lov har vi ännu inte haft några långa vakenpass när hon väl har somnat, däremot är ju skrikkvällar mer än regel än ett undantag. På dagarna somnar hon i sin vagn, vilket Iris aldrig gjorde, hon somnade på amningskudden och så var man fast i soffan hela dagen, Astrid verkar däremot ha svårt för det.

• viktualia

Brudsommar - Trollet somnade helt utan problem när vi gick och la oss igår kväll. Efter en rejäl dos mat så la jag bara honom i hans säng och han somnade på direkten..

.. och sover dagtid/totalt sett gör han ju. Det är bara det att vi är förprogrammerade för att sova på nätterna och att det skär i hjärtat när han inte kommer till ro fast han verkar vilja det...

• Tinga

För min del tror jag att rekordet är strax över 12 000. Tror att det uppnåddes i den andra tråden, i slutet av januari 2007. *statistiknörden, som är expert på att komma ihåg meningslösa saker*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge