• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Den lilla korven har idag fått sitt personnummer! Nu finns hon på riktigt mao.
    Hur ska detta firas?
    Lasagne från frysen och ett glas saft istället för vatten kanske?

• Fru E

Parnassia-nej nej det måste firas med alkoholfritt bubbel!

• Ore

Hmm, försökte göra litet research, men kommer "bara" till den tråd som startades 2/8 2008... Sedan hittar jag ingen mer tråd...? Har de legat någon annanstans än avdelning "BT-träffar"?

Angående bebisar som har svårt att komma till ro. Det som vi har märkt är "rogivande" för vår lillkille är om man stryker honom på näsan, kinden eller magen. Alternativt håller handen.

Sjunga vaggvisa brukar oftast hjälpa.

Ibland hjälper det att stoppa in nappen, långt ifrån alltid.

Han har också en liten snuttedocka i sin säng. Oftast tycker jag inte att han blir lugnare av den, men någon enstaka gång så... Jag är litet kluven till det här med snuttis annars. Ibland tänker jag att det nog kan vara mer till nytta än skada, och ibland tvärtom... Just nu är det nog mer nytta, dock. Han verkar suga på täcket eller kuddhörnet om han inte har snuttisen...

• Lapinette

Har varit inne och tittat på budgivningen på de två hus vi besökte i helgen. Den i Stureby är upp i 4,5 msek och den i Mälarhöjden 4,6 msek. Jösses säger jag bara ... lägg till 1 msek för renovering/utbyggnad. Och än är inte budgivningen över ...

• Fru E

Lappis-galna priser men har man pengar som gräs så...

• MSW
    Ore skrev 2010-04-14 12:56:28 följande:
    Hmm, försökte göra litet research, men kommer "bara" till den tråd som startades 2/8 2008... Sedan hittar jag ingen mer tråd...? Har de legat någon annanstans än avdelning "BT-träffar"? Angående bebisar som har svårt att komma till ro. Det som vi har märkt är "rogivande" för vår lillkille är om man stryker honom på näsan, kinden eller magen. Alternativt håller handen. Sjunga vaggvisa brukar oftast hjälpa. Ibland hjälper det att stoppa in nappen, långt ifrån alltid. Han har också en liten snuttedocka i sin säng. Oftast tycker jag inte att han blir lugnare av den, men någon enstaka gång så... Jag är litet kluven till det här med snuttis annars. Ibland tänker jag att det nog kan vara mer till nytta än skada, och ibland tvärtom... Just nu är det nog mer nytta, dock. Han verkar suga på täcket eller kuddhörnet om han inte har snuttisen...
    Har för mig den låg under "relationer" innan!
  • MSW
    Lapinette skrev 2010-04-14 13:07:26 följande:
    Har varit inne och tittat på budgivningen på de två hus vi besökte i helgen. Den i Stureby är upp i 4,5 msek och den i Mälarhöjden 4,6 msek. Jösses säger jag bara ... lägg till 1 msek för renovering/utbyggnad. Och än är inte budgivningen över ...
    Och i lokaltidningen idag såg jag ett hus som var sålt för strax under 3millar och tyckte att det var mycket! Fast förstår juh att det är lite skillnad på stockholm!
  • viktualia

Ore - Lappis har rätt! när FruLlan startade den första så låg den under relationer... och där låg den rätt länge..

Parnassia - röstar också för bubbel i någon form.. varför inte hotta upp saften genom att blanda den med mineralvatten = genast mer festligt!

Lappis - sjukt med budgivningarna!!! 'skakar på huvudet'

Ore igen - testade alla varianterna utom snuttefilt.. hm.. undrar just om Trollet fattar vad det är.. ja ja.. det är ju snart natt igen.. så metoderna lär prövas vidare...

• Fru E

Vickan-M brukar natta lilla S genom att lägga en filt eller liknande delvis över hennes huvud så drar och gnor S med den över huvudet och somnar till sist, kan väl liknas vid snuttefilt att mysa med

• Parnassia

Bubbel blev det! (Hittade en slurk läsk...)

Nu är det dags att hämta stora tjejen på dagis, lilla sover som en gris, hoppas hon klarar av att flyttas till vagnen och sedan promenaden fram och tillbaka till dagis.
    Oups, nu piper hon bara för det, men vi hinner med en stödslurk innan vi går. Tur att det bara tar några minuter att gå.
    Vi var på BVC idag förresten, +1hg sedan i måndags. Skönt!

Häpnar över huspriserna som nämns. Jag vet att husen är billiga här, man får nog 10 hus för de nämnda summorna om man köper här istället... Men då får man ganska långt till galleriorna och gågatorna. Fik har vi faktiskt ett här i byn.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge