• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Ja just det...

PB - olika rum i trädgården låter supermysigt! Vår trädgård har lite sånt pga höjdskillnader...

AM - nu har jag dels sett Halv åtta hos mig ... jag är alltid sist med TV-tittande... Vore skoj att se dig där..
    ... och efter lite tänkande kom jag på att jag också minns när du var på TV senast... hihihi

• start september

Oj vad det skrivits här inne idag!

Tittar snabbt in och berättar att det faktiskt är någon därinne som sprattlar! Tjoho! Nu ska jag på inskrivning imorgon och lägga ner nojandet ett tag.

• fru AM

Hurra för magsprattel, Start September! Nu blev jag riktigt glad för din skull! Kram

• passionsblomman

Ni är så välkomna så.Bara ni hjälper till att röja av efteråt...
    Lapinette skrev 2010-04-14 16:55:35 följande:
    Jaaaa... springa omkring nakna i trädgården, bada i ån, skrika och väsnas och spy i rabatterna (inte dina pb ... vi väljer ut lämpliga grannars rabatter)!!
  • passionsblomman

Observera att de där trädgårdsrummen ännu bara finns i mina drömmar och hjärtat, och kommer att kräva en DEL planering och pengar under åren. Det ska bli himla kul, men kommer att ta tid. Plank vid altanen ligger typ högst på listan och i övrigt är det klippa ner häcken och sådant som gäller. Det är många många år sedan någon egentligen gjorde något här....

• porchez

fru AM skrev 2010-04-14 09:59:03 följande:

Haha! Vet ni vad jag precis gjort för dumt? Anmält mig till "Halv åtta hos mig" ...
    Vad kul! Gillar det programmet!
  • porchez
    passionsblomman skrev 2010-04-14 10:01:48 följande:
    Vet ni vad; i vår för övrigt helt platta trädgård finns ner mot ena tomtgränsen och ån en liten svacka som är full av träd och sly. Jag kallar detn "lunden" för där ska jag röja upp och plantera saker som ormbunkar och andra lundväxter. Har förut sagt att där skulle man låtit en gris gå någon säsong så har man markberett sedan men.......nu ser jag ju att det absolut inte kan släppas lös någon gris där-hela sänkan är helt TÄCKT av vintegäck, vitsippor, blåstjärna och vintegäck! Och jag kan kika på det från mitt fönster.
    åå vad härligt det låter, nästan värt en vårbild till galleriet .-)
  • Telis

Åh, vad skönt september, grattis!! Hoppas att du kan känna dig lugn ett bra tag nu!

• Telis

Stackars lilla Televinken fick ont av vaccinationen och var helt otröstlig tidigare ikväll och skrek som jag aldrig har hört honom skrika förut. Jag var tvungen att ge honom Alvedon trots att man helst inte ska det och nu sover han men gnyr lite i sömnen ibland. Lilla lilla Plupp.

• snaily

Stackars lille Televinken!
    Men vad coolt att ni funderar över era frysisar, Telis!

AM
    Halv 8 hos mig, aldrig lyckats se! Bättring lovas. Hoppas du kommer med!

September
    Tjohoo, grattis! Jag visste väl det!

Haft en sjukt jobbig dag på jobbet, slängde i mig lunchen på två minuter och hade inte en ledig stund på hela dagen. Fick sen ett väldigt ledsamt mail från min äldsta barndomskompis, hennes pappa hade nyligen gått bort, alldeles för ung. Tungt!

Imorgon jobbar jag bara halvdag, sen åker vi till stan för VUL... blir nervös bara av att tänka på det!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge