• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nenne - om du har det hemma så blir det ju lite svårt. Jag hitt'på nåt! Men tack för hjälpen!

kokisen - vad är det för tyg du köpt, till vad?

• nennesjuttioåtta

Koko / Snorkis
    bra tips om trehjulingen, med rulltrappan. Inte för att jag åker rulltrappa så himla ofta, men ändå. Och ostadigt. Den var ju väldigt ostadg som ihopfälld också (tänker mig snömodd fulla vagnen). Däremot var hjulet lika stort som bakhjulet så det hade nog funkat även om det var oplogat. Det är ju tungt för allt då.

Den där quadroliften som man fäste fast var jätterymlig i Emmaljungan så det får plats allt (åkpåse mm) när de är så små. Det var ju kanske därför vi inte kollade på mjuklift, och av samma anledning som Snorkis skriver, att vi bor i huset...

Som vi diskuterar nu på msn så lutar det åt en CityCross.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    aha så det hinns int med. men nästa gång du köper röding så har jag det redo!

• Lapinette

nenne - då ska jag ha lite framförhållning! Jag tänkte tillaga den ikväll ... lite slutmys på veckan så där för fredagar brukar vi ju träna och äta ute.

• BrudSommar2006

Vi har en Emmaljunga Cangaroo trehjuling till Iris, bättre terrängvagn har jag inte kört av de varianter jag provat, det går fram över stock, sten och rötter och välter inte. Fast vi har bara sittdelen till den eftersom vi hade en annan, helt värdelös vagn först till Iris.

Till Astrid har vi en Teutonia Lambda, älskar den. Fast gissar att vi byter till Iris Cangaroo så småningom för när man fäller ihop den blir den helt platt, inte väger den någonting heller.

• nennesjuttioåtta

BS
    ah, men jag tror vi skippar svängbara framhjul faktiskt. Som denna vintern har varit så...
    Den här Emmaljunga Cangaroo, åker barnet bara framåt i den eller kan man välja?

• nennesjuttioåtta

alltså små, svängbara framhjul, går bort. Ett stort i mitten sklle vara OK. Men det gick ju som sagt sådär att fälla ihop den vi testade.

• Telis

nenne, vi har en Brio Go och är hur nöjda som helst. Den är snygg, lättkörd (till och med i snö), väldigt lätt att fälla ihop, blir liten som ihopfälld och liggdelen kan sitta kvar när man fäller ihop den. Dessutom är handtaget så himla skönt eftersom man kan hålla det på två olika sätt, bara det gör den värd sitt pris.

Jag skulle satsa på svängbara framhjul, hårdlift och stor, lättåtkomlig varukorg. Och absolut ingen trehjuling.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge