• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Värt att veta är kanske att Emmaljunga är bland dem som har flest reklamationer och fel på sina vagnar. Har jag fått veta av makens brors sambo som jobbar i barnvagnsaffär, eller nu har hon precis bytt jobb. Fast vi slog till på en till Iris i alla fall för det fanns inget annat märke då som hade en så pass terränggående trehjuling med så stort framhjul och som vägde så lite och blev så platt att fälla ihop. Kan ju ha kommit fler på marknaden nu. I alla fall så fick vi byta chassit det första vi gjorde och har sedan dess fått byta framgaffel men vi älskar den i alla fall.

• nennesjuttioåtta

BS
    jo men hjulen körde ju bara fast i snön då.
    aj då, inget bra med reklamationerna. Sånt brukar drabba oss (och så orkar vi inte göra något åt det)

• Telis
    BrudSommar2006 skrev 2010-04-15 15:36:40 följande:
    Nenne, att de inte tog sig ut är ju faktiskt obegripligt för det kan väl inte finnas en enda vagn med svängbara hjul där hjulen inte går att låsa och vips har man en vagn utan svängbara hjul...
    Hear, hear!

Varför skulle svängbara, men fastlåsta, hjul fastna lättare i snö än hjul som aldrig är svängbara?
  • nennesjuttioåtta

därför att de är mindre. De gräver ju ned sig då.

• Telis

Om vi inte hade köpt en Brio Go så hade det blivit en Lambda förresten.

• nennesjuttioåtta

än stora som flyter mer ovanpå.
    Inte vet jag, jag har ingen barnvagn alls.

• Lapinette

Oj, hur lyckades jag med det där! (här går det inte att vara smygläsare).

• nennesjuttioåtta

lappis
    you made your point. Nu pratar vi om något annat.

• Telis

Nej, det köper jag inte. Vi behövde inte ens låsa fast våra i vintras så så himla lätt kör dom inte fast.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge