• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Liten - jag har just blivit rikitigt nöjd över nätshoppade amningstoppen från Paola Maria www.mamastore.se/product_info.php&products_id=74589

Nenne - Teutonia fun - mycket för att den går in i bakluckan på vår V50 på längden, dvs man kan packa grejor bredvid. Smidig vagn och nätt vagn, funkar även på hyfsat skumpiga skogsstigar. Mitt vagnköpartips är: TESTA hur det går att få in den i bilen!!

• Telis

Ja, det gör vi.

Lappis, vad är husen uppe på nu? Över fem mille är ju galet!

• Lapinette

Telis - tack för påminnelsen! Ska in och kolla!

• passionsblomman

Ibland får jag lite ångest när jag tänker på att vi väl egentligen baetalat ett överpris för vårt hus...men så minns jag stockholm och tänker att så länge vi faktiskt bor i huset och inte måste sälja det, så har vi då sannerligen fått hus för pengarna när vi jämför vad vi annars skulle fått försöka köpa.

Just i stockholm/göteborg och andra dyra områden skulle jag nog helst bygga, ifall man inte letar "gammal charm" eller så.
    Fast jag är galet rädd för allt byggfusk och allt som ka bli helt fel.

• nennesjuttioåtta

vickan
    oki, vi har en V70 så den är ju rätt stor men det är ju en bra idé

• Lapinette

Och självfallet får ni disktuera vagnar här! Jag bara inte har någon aning om hur jag lyckades posta något ... då jag inte ens försökte.

Nåväl, Stureby ligger på 5 050 000 och Mälarhöjden på 5 500 000. Tror inte de kommer att gå så mycket högre.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    det är inte alls svårt, bara att klicka på "Posta inlägget"utan att skriva något.

• Lapinette

Men hur kunde jag klicka där utan att veta om det?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge