• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Oupsie
    Hoppas du fick några stora härliga hundpussar och känner dig lite bättre nu! Annars kan du alltid få några av Korven, han är generös med pussarna. På tal om honom har jag anmält oss till en allmänlydnadskurs idag, har varit så slö med att träna hela vintern så nu ska vi få eld i baken igen.

• Liten med Mindre

Vickan - nu har Gryn-magen gjort vad den ska. Så efter saneringen väger de kanske lika.

Vi plockade tussilago på väg från dagmamman idag. Mysigt!

Lycka till med alla vul som är på gång!

• Liten med Mindre

Vickan - nu har Gryn-magen gjort vad den ska. Så efter saneringen väger de kanske lika.

Vi plockade tussilago på väg från dagmamman idag. Mysigt!

Lycka till med alla vul som är på gång!

• Tinga

Snaily - jag kände mig heller aldrig illamående, men det kändes lite skumt när jag blev i närheten av att vara hungrig, så det är säkert ett symptom du har.

BS - jag tänkte på det häromdagen; hur går det med Iris ilskeutbrott nuförtiden? Är hon bättre vän med sin pappa nu? Vad tycker hon om att vara storasyster; ingen svartsjuka?

September - skönt med ett snabbt VUL.

Muggles - jag har också sådana där Skalman-tendenser; är jag trött eller hungrig är jag inte kul att ha att göra med. Förresten, när vi ska till Göteborg för Varvet i maj ska vi bo i Majorna, som väl är dina gamla "hoods", så jag undrar om du har något restaurangtips att komma med? Man brukar vara rätt mör efter ett sådant lopp, så vi vill gärna äta någonstans i närheten av där vi ska bo.

Ja, visst är det eländigt med operationerna som kommer att behövas. Båda två är redan bråckopererade en gång, så det tycker man ju kunde räcka, ovanpå allt annat elände vi haft. För Puffs del är det redan bestämt att det blir en titthålsoperation senast någon gång under sommaren, för att leta upp den försvunna testikeln. För Piffs del måste vi se till att få en remiss till barnkirurgen, så att de kan kolla upp hans bråck.

På sjukdomsfronten är det iallafall positivare tongångar nu; även Piff har piggat på sig och ska gå på dagis imorgon. Vi har heller inte sett några tecken på knas i magen när vi gått över till näringslösning från Resorb, så det verkar ha gått bra. Och Puff äter jättebra just nu. (Vågar knappt skriva det, för varje gång jag gjort det har det gått åt skogen sen, men va fan; man är väl ingen fegis! ) Både igår och idag har han ätit sin middag helt själv. Idag satt vi alla tre och åt tillsammans (Piff tittade mest på) och det har aldrig hänt förut att vi kunnat koncentrera oss på att äta själva samtidigt som Puff äter. Värt att fira med champagne, Lappis!

• viktualia

Snaily - det låter som halsbrännan jag hade under grav.. lite losec mups så känns det bättre..

• snaily
    Tinga skrev 2010-04-13 20:24:09 följande:
    Och Puff äter jättebra just nu. (Vågar knappt skriva det, för varje gång jag gjort det har det gått åt skogen sen, men va fan; man är väl ingen fegis!
    Just precis, det är bra Tinga! Heja!
    Och definitivt värt champagne!

Vickan
    Just nu provar jag After eight istället - tror du inte det funkar nästan lika bra?
  • porchez
    muggles skrev 2010-04-13 14:32:41 följande:
    Jag var så jäkla pms:ig igår så hälften kunde varit nog - jeesus vilken bitch jag var! *skäms*Mina (manliga - såklart) kollegor började diskutera en skitsak på ett möte och jag kände att jag bara inte hade tid för att stöta och blöta en petitess så jag sa det rent ut. Usch. För är man kvinna och säger sådant är man ju en bitch. Är man man så är man bara "rak".
    Tell me about it! Känner så igen mig! med eller utan PMS
  • Telis

AM, skulle det funka om vi hämtar bumbon på söndag eftermiddag? Då ska vi nämligen på babysim för första gången. Annars kan jag ju skicka maken någon kväll efter jobbet, det är ju en välupptrampad stig från hans jobb hem till dig numera.

Lappis, det har inte hänt något med mitt jobb än. Det är först som jag avslutar min föräldraledighet som jag kommer att bli uppsagd.

snaily, så där mådde jag också.

Tinga, vad härligt med lite matframgångar! Så skönt att det inte bara är två steg bakåt hela tiden utan även något steg framåt emellanåt!

• porchez

skålar för piff&puff! Det är värt att öppna fredagens bubbel redan nu?

På tal om bubbel förresten! Ska på inflyttningfest nästa vecka, och jag tänkte fixa en fruktkorg med lite annat smått och gott i. Nån som har ett bra prisvärt förslag på bubbel? Tänkte att det skulle vara lite festligare än en "vanlig" vinflaska

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge