• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

AM: jag reser oftast inom samma zon och då är det bara att skicka ett sms till det numret som står på hållplatserna/bussen och skriva GV ... (kommer inte ihåg exakt). V står för vuxen iaf. Det står vad man ska skriva. Reser du utom zonen så blir det krångligare så gör inte det!!! (Därför spelar det ingen roll VILKEN zon det är om du vet att du är inom samma som Centralen.)

• muggles

AM: du ska bara veta vilket liv det varit här i stan efter att de införde det nya "enkla" (jo bullshit!) biljettsystemet här i Götet. Kommer det en kontrollant kan du alltid låtsas vara en utländsk turist som fattar nada

• nennesjuttioåtta

muggles
    mycket att hålla muttan för nu då! *kniper*

• Lapinette

mugglan - så gjorde alltid vi när vi var i Oslo och tränade. Satt på tricken och låtsades som om vi inte fattade att man skulle betala innan man steg på och sen stämpla. Fast som tur var åkte vi aldrig fast ... för jag är jättedålig på att ljuga.

• Lapinette

Ahhh... så det har inte varit BOM än. En liten blödning kan ju innebära i princip vad som helst så jag håller tummarna.

• muggles

Sept: hoppas du får ditt VUL och kan slappna av sedan. Är det lätt att få VUL på ditt MVC? JAg har för mig att de inte gör sådant här på vårt MVC utan hänvisar till gynakuten för VUL (vet inte om de gör undantag om man redan haft MA men när jag misstänkte MA i höstas ville de inte blanda sig i).

Vi satt ute och åt middag igår, skönt så länge solen var framme!

• muggles

Lappis: jag drar faktiskt inga växlar på det (blödning), det har ju hänt förr menar jag.

*undanber mig hoppfulla kommentarer* (sorry att jag är lite sträng)

• muggles

Jag var så jäkla pms:ig igår så hälften kunde varit nog - jeesus vilken bitch jag var! *skäms*

Mina (manliga - såklart) kollegor började diskutera en skitsak på ett möte och jag kände att jag bara inte hade tid för att stöta och blöta en petitess så jag sa det rent ut. Usch. För är man kvinna och säger sådant är man ju en bitch. Är man man så är man bara "rak".

• Lapinette

mugglan - don't worry, jag har inget hopp (försöker låta bli att studsa) kvar! Kalla mig den hopplösa kaninen !

• muggles

Lappis: förresten - jag kan bara se framför mig hur Herr Kanin viftade upprört och franskt när ni åkte ifrån de där visningarna i söndags

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge