• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

mugglan - heja, heja ... bitch är bäst! Själv är jag så jäkla lugn nu för tiden. Värre var det för många år sedan då kunde jag vara riktigt bitchig på jobbet ... tills min kollega och numera väldigt nära god vän insåg att jag blev sådan när jag behövde mat.

• muggles

Tinga: verkar överdjävligt med operationerna ovanpå allt annat också Det är verkligen orättvist fördelat det här med vilka olyckor man drabbas av...

• Lapinette

mugglan - han viftade faktiskt inte så mycket men hög diskussionsnivå ... och alla på vägen var "något fult ord som betyder i stil med son till en hora på franska". Får även skylla en del av våra högljudda diskussion på matbrist. Åkte iväg på visningarna utan att ha ätit lunch ... vår diskussion utanför Långbro Värdshus vid 15.30-tiden var betydligt lugnare.

• muggles

Lappis: jag kan bli lite ettrig när jag är hungrig men det vet de om här och skämtar om ("bara man ger henne mat i tid så är det ingen fara höhö") så det är nog lugnt. Men eg vill jag inte vara en sådan som snäser åt folk. Men igår var det bara för dumt, jag kunde inte hålla mig hormonstinn som jag var.

Ibland kan manliga ingenjörer vara så förbannat "petimeter" så man blir tokig!

• muggles

Lappis: putand? (el hur det nu stavas?)

• Lapinette

mugglan - gillar inte petimetrar!

ha, ha ... fils de pute! Fast jag ska erkänna att jag minns faktiskt inte om det var exakt det han sa ... bara att det var väldigt många fula ord till alla som parkerat som idioter som skulle på visningen och sen även körde som idioter .

• viktualia

Parnassia - just ja... 5 minuters lyssna till livet - sådana pauser skulle man behöva ibland! Och då fattar jag vad det är som gör ont, har nog samma problem med Trollet. Min lösning är att ta bort honom om taget blir FÖR fel.. markerar liksom att det inte är okej..

AM - aha, men svaret på antalet zoner fick man väl i resesökningen ?!?!

Ego - långpromenad i solen!! ibland är det najs att vara ledig!

• muggles

Jag fick nyhetsmejl från De Tankspriddas förbund - det står såhär längst ner:

Varför får du detta nyhetsbrev?
    Om du har glömt varför är det nog därför. Du är tankspridd eller vän med nån tankspridd, troligen är du medlem eller har haft kontakt med förbundet.

• Lapinette

Vickan - skulle gärna byta med dig ... och gå långpromenader i solen.

mugglan - minns du inte att du var medlem?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge