• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Sitter med sovande son i famnen, innan sov vi en stund i sängen, men sen ringde grann-sonen på dörren för att sälja majblommor, och nu blev det framför datorn ist!

Apropå fester, borde vi inte försöka dra ihop en riktig trådfest någon gång? Hur det är logistiskt möjligt vet jag inte dock..

• Liten med Mindre

Tinga - usch vad trist med grabbarnas hälsobekymmer. Undrar också när det ska vända för er.

AM - skoj att resan var lyckad, så när som på duvorna då.

Känner mig lite vilse efter dagars frånvaro - det bli ingen surftid över när Mindre är hemma flera dar i sträck, och när vi sen är ute så mycket. Mysigt att leka ute, allt funkar fint när kläderna väl är på. LÄNGTAR efter mer värme så att en jacka räcker!

Cicci - hoppas du får ordning på stora barnet. eller snarare att han skärper till sig.

Här hemma har vi en liten kille som verkar tycka att nr 2 är onödigt - stånkar vilt och har ont emellanåt - men inget har kommit sen i torsdags. Inte vill vi pröva termometern för ofta heller. Och allt är ju normal enligt bvc... Suck! Nåja, nu verkar det göra mindre ont och kommer med luft i alla fall. Kanske händer något snart. Det bidrar ju annars till den fina viktökningen. 1,5 kg på 5 veckor. Tangerar nu 5,4 kg. Lilla knubbsälen!

Mugglan - tankspridd är det nog fler som är. Eller förvirrad, eller glömsk. Känner att många adjektiv passar in på den här förortsmorsan.

• BrudSommar2006

Liten, Astrid bajsar inte särskilt ofta men verkar heller inte lida av det. Nu kommer hon nog tyvärr att lida för nu måste vi börja med järnmedicinen igen, suck. 100 i värde var helt ok men lite i lägsta laget så nu ska vi ta nya prover igen i maj. Kan det aldrig ta slut, suck. Undrar vad det här innebär för den förbaskade försäkringen.

• nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2010-04-13 14:52:39 följande:
    Jag fick nyhetsmejl från De Tankspriddas förbund - det står såhär längst ner:Varför får du detta nyhetsbrev?Om du har glömt varför är det nog därför. Du är tankspridd eller vän med nån tankspridd, troligen är du medlem eller har haft kontakt med förbundet.
    MOAHAHAHAHH!!!!!!!!!
  • start september

Har knappt hunnit läsa men såg att Mugglan undrade om det var lätt att få VUL på MVC. Där jag går finns två läkare kopplade till MVC och om man har anledning får man tid direkt genom att ringa dit. Jag har kanske haft tur, men fick snabb tid även förra gången och då konstaterade de ju att det gått fel, så när jag ringde nu var de mest snälla tror jag.

Jag hade tur och fick tid imorgon, så nu är det nedräkning.

• Lapinette

Vad skönt september att du får komma in och titta. Måste vara hemskt att gå omkring och undra. Min väninna som miste sitt barn bara några dagar innan förlossning är gravid igen. Det måste vara ett rent helvete att gå omkring och vara orolig hela tiden.

• fru AM

Start September: det var jag som undrade om VUL men vad bra att du fick tid! Jag fick tjata lite men jag hade heller ingen uppenbar anledning - enligt dem - att oroa mig (fast jag ville verkligen få grav tidsbestämd så jag kunde göra FVP i rätt vecka)

Lycka till imorgon!

• BrudSommar2006

Vart har PB tagit vägen?

Hade glömt hur de där järndropparna förstör alla kläder. Ingen som vet hur man får bort järnfläckar?

• snaily

September
    Lycka till imorgon! Det ser säkert jättefint ut fortfarande men skönt för dig att få en till koll!

Cicci
    Stor kram till dig, det låter jobbigt med ditt tredje barn... Vet du förresten om han smygläste gårdagen eller ej?

Tinga
    Så det behövs operationer på båda killarna, vilket elände... Kram! Om man ska se något positivt i det hela så blir det ju rättvist om de får varsitt ärr i alla fall

Liten
    Låter som Grynet borde börja kallas Störst snart!

Det där biljettsystemet i Göteborg låter ju aningens krångligt, får se hur vi klurar ut det, vi ska ju också dit snart! Kanske överlåter såna problem till maken som ju faktiskt bott där. Jag har ju stått för boendebokning så nu får han sköta resten av det praktiska.

Här är det lika symptomglest fortfarande men VUL närmar sig i alla fall. Jag känner som ett obehagligt sug i magen när jag inte ätit på ett tag, inte riktigt som illamående, mer åt magkatarrhållet kan jag tänka mig (aldrig haft såna problem). Räknas det som ett symptom? Eller har jag bara fått magkatarr över stressen av att undra?...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge