• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Telis: Ni vill inte komma innan babysimmet?

• Lapinette

pb - just nu promenerar jag hem i rapidfart varje dag (så där så jag svettas) ... det tar 45 minuter att gå från jobbet och hem (Karlaplan - St Eriksplan).

• fru AM

Haha! Vet ni vad jag precis gjort för dumt? Anmält mig till "Halv åtta hos mig" ...

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Tittar in en snabbis för snart ska jag jobba...
    Ska prova på att jobba som gymnasielärare idag och det ska bli intressant, dessutom är de treor så det kan ju bli en upplevelse för "lilla mig".....

Känner mig förkyld och hängig men hoppas att det bara är allergin som spökar.... Har inte alls tid att vara sjuk nu men eftersom barnen fortfarande hostar så kanske det är det som jag har fått...?

Här är det full rulle annars.
    Mycket jobb och snart börjar mitt vik. Dessutom är maken på resande fot under veckorna så även det tar på krafterna.

Tinga
    Läste snabbt att Piff och Puff hade blivit bättre och det är så skönt att höra!!!!!!
    Malte kladdar väldigt mycket här hemma med maten och har en bestämd uppfattning om vad han vill och inte vill äta och bara det gör mig trött......
    Heja er som föräldrar!!!!!!

PB
    Om jag inte får tag i en Maj-blomma kan jag då köpa en av din son?????
    Jag är en sån där som samlar på dem.......
    Skönt att få rensa lite i magen förresten!!!!

MSW
    Hoppas A kryar på sig snart!!!!!
    Hur går det med skolan?????
    Jag åker till Växjö på fredag förresten!!!

• passionsblomman

Vet ni vad; i vår för övrigt helt platta trädgård finns ner mot ena tomtgränsen och ån en liten svacka som är full av träd och sly. Jag kallar detn "lunden" för där ska jag röja upp och plantera saker som ormbunkar och andra lundväxter. Har förut sagt att där skulle man låtit en gris gå någon säsong så har man markberett sedan men....

...nu ser jag ju att det absolut inte kan släppas lös någon gris där-hela sänkan är helt TÄCKT av vintegäck, vitsippor, blåstjärna och vintegäck! Och jag kan kika på det från mitt fönster.

• Lapinette

AM - vad skoj! En av mina träningskompisar ska jobba med det programmet. Hon har precis jobbat klart med Let's Dance och nu är det halv åtta hos mig. Gillar verkligen det men är sällan hemma för att se det. Såg dock i förra veckan när jag låg sjuk.

• passionsblomman

Lappis, inte för att jag vare sig är läkare, träningsexpert eller för övrigt har någon annan giltig anledning att lägga mig i ditt -bra mycket mer hälsosamma än mitt eget-liv, men jag tycker de där promenaderna låter lagom i flera dagar till. Minst.

MRS B, hur många vill du ha? Jag skickar!

AM, är det det där programmet då de ska laga mat åt varandra?

• fru AM
    passionsblomman skrev 2010-04-14 10:05:47 följande:
    AM, är det det där programmet då de ska laga mat åt varandra?
    Precis - fyra för varandra okända personer bjuder varann på middag och tävlar om en summa pengar. Jag planerar att sopa banan med övriga tävlande
  • Lapinette

pb - tar dig för min läkare/träningsexpert! Så länge solen skiner är det jättehärligt att promenera hem. Hemma tidigt och så måla garderober. Sen äta, diskutera med maken och vid nio-tiden lägger vi oss i soffan och ser två episoder av the Wire (säsong 3). Så ser min vardag ut denna vecka ... ahh, ikväll blir den dock annorlunda för ikväll ska det spacklas och sandpappras på dörrarna och sen Greys istället. Vilken variation!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge