• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Hej på er! Tack för alla sympatier! Igår var jag verkligen less på allt, och hade (återigen ) lust att säga upp mig som förälder. Idag har Piff fortfarande inte haft någon diarré, så nu hoppas vi verkligen att hans magsjuka också är över. Hans humör har också varit bättre idag, så det känns som att han mår bättre i allmänhet. Nu håller vi bara tummarna för att magen inte ballar ur när vi börjar med näringslösning igen senare idag (hittills har han bara fått Resorb).

AM - välkommen hem!

BS - det är lite större risk att få ett bråck om man är för tidigt född (pojke), men även fullgångna barn får det ibland (särskilt pojkar, eftersom de har två små hål i bukhinnan, där testiklarna ska kunna vandra igenom på sin väg ner i pungen). Fram tills två års ålder kan testiklarna vandra upp och ner en del, men i Puffs fall verkar det som att den ena bestämt sig för att stanna "uppe" (en kirurg har tittat på det), så därför blir det titthål för att försöka få den på plats, för nu är han så pass gammal att det inte finns någon chans att den hamnar på rätt plats av sig själv. Även detta kan drabba fullgångna pojkar.

Muggles - alla mina sympatier angående symptomen du drabbas av.

• Telis

AM,

Åh, nu håller min rygg på att gå av, jag behöver kissa, jag är hungrig och telefonen ringde för en stund sedan och jag kunde inte svara eftersom Televinken sover så sött på min mage. Han får gärna vakna nu.

• Tinga

BS - det är väl rätt så skönt att Astrid är lite mindre än Iris, så att ni förhoppningsvis slipper samma "tillväxtproblem" med henne? I mina öron låter det som att Astrid ändå inte är pytteliten.

• Ore

BS: Lyckligtvis har jag inte tandläkarskräck, så det är inte så farligt med det. Jag har visserligen litet sprutskräck, men så länge tandsköterskan står ut med att jag håller krampaktigt i handtaget och ser gråtfärdig ut plus att hon måste påminna mig att andas, så går resten finemang

Vickan: Tunnare fleeceoverall köpte jag en FIX på Lindex (vindtät), men även den är nu för varm för honom att ha i vagnen. Så är det vagnåkning så skulle jag nog satsa på en vindtät jacka. Men kommer du bära en del i sele ute så är nog en fleeceoverall inte så dumt...

Mugglan: *håller tummarna i smyg för att den svartbruna fläcken är en nidis*... För visst var det inte alls länge sedan du fick den där glada gubben på finstickorna från doktorn? Hur som, härligt med en underbar helg och så glömmer vi det andra (förutom smyghållningen då...)

Nu har jag fått i mig litet mat, och ska nog ta vagnen med mitt sovande barn mot mataffären...

• Tinga

Ore - usch, 12 500 pix är ju ännu mer än vad mitt tandelände kostade. Jag hade iallafall "fördelen" av att ha en ordentlig (rotfylld) rot, så de kunde använda den för att fästa en krona i.

• Lapinette

Usch för tandläkare och speciellt för att man måste betala för något som gör ont!!!

Tinga - vad skönt att det är bättre idag! Usch och fy vad ni hela tiden råkar ut för motgångar. Stor sympatikram och en stor eloge att ni orkar!

mugglan - hänger inte heller med, är det redan dags för tant?! Hoppas, hoppas att så inte är fallet.

• Lapinette

Många "usch" blev det!

Annars en mycket fin dag här i Stockholm och om någon timme tänkte jag promenera hem (har gett mig själv träningsförbud tills jag verkligen är frisk och där är jag inte riktigt än).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge