• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Lappis ang klänning - gärna vinröd el lila... big no no för orange, gult, ljusgrönt och andra illiga färger..

AM - välkommen hem!

BS - cocktailparty lät som ett riskprojekt med Astrid som sällskap... annars lät det superskoj med den där festen/visningen!

Ore - hemskt jobbig med tanden *stackars*

• viktualia

avdelningen behov av experthjälp:

Trollet har en rätt tjock fleeceoverall. Den börjar kännas lite väl vintrig. Och han är inte nån direkt iskall herre, snarare släkt med sitt värmeelement till mamma. Jag var en sväng på Lindex, H&M och KappAhl (som är utgör 100% av barnklädesaffärerna i den här hålan (förutom Ica och Coop). Där fanns antingen små jackor i funktionsmaterial eller något tunnare fleeceoveraller - vad borde man satsa på?!?

• muggles

Vickan: jag skulle inte ha köpt en jacka till en så liten herre. Allt som inte sitter fast under grenen har en tendens att korva sig under armhålorna på de där bebbarna tills de blir lite större.

EA: trist med kollegorna! Hade de vetat vad som pågår hade du säkert fått en massa sympati istället. Men trist att folk lägger sig i...

Lappis: det är väldigt bra att bo i stan annars när man har en liten bebis - lätt att sitta på fik och umgår Sedan kan man flytta till hus när de är runt 1 och börjar kräva lite mer utrymme.

Cicci: trist med den tredje (stora) bebben. Hoppas han smygläser och kammar sig (=skärper sig på göteborska)!

• muggles

Idag har jag varit och tagit ett prolaktintest. Har dragningar i sidomagen som alltid - såå irriterande när det ändå inte betyder ngt sedan. Kan man inte få en enda månad utan "symptom"???

Haft en härlig helg iaf, satt ute på vår soliga uteplats några timmar igår medan Moa förnöjt lekte på gatan/tomten. Läste tidningen, solade - härligt att bo i hus!!!!

• viktualia
    muggles skrev 2010-04-12 14:29:38 följande:
    Vickan: jag skulle inte ha köpt en jacka till en så liten herre. Allt som inte sitter fast under grenen har en tendens att korva sig under armhålorna på de där bebbarna tills de blir lite större.
    Tack!!.. hm.. Bra synpunkt!! Det gäller kanske att hitta en tillräckligt tunn overall...
  • muggles

Nu var jag på toa och hittade en svartbrun fläck också... Man blir ju galen för mindre!

• Telis

Välkommen hem, AM!

Tinga, helt otroligt vilket elände! Stackars Piff och Puff.

Ore, fy sjutton för den räkningen och för tandutdragningen! Hoppas du inte har ont! Ska se om man kan hitta Pikkolon i en affär och pröva lite olika.

BS, finns det så tysta spädisar att man kan gå på cocktailparty med dom?!

Här kör vi bara med byxor och jacka till Televinken, skulle aldrig orka tråckla ner honom i en overall varje gång vi ska gå ut. Han brukar ligga så still i vagnen att jackan inte korvar sig. Dessutom börjar det ju bli så varmt ute att jag tror att han skulle bli för varm i overall, det känns bättre att bara lägga på honom en extra filt om det verkar lite kyligt.

Vickan, jag har en tunn fleeceoverall i ljusblått om du vill ha. Jag kan inte kolla storleken just nu (T sover på min mage ) men jag tror att det kanske är 68?

• viktualia

Telis - bra med fler inspel! Trollet ligger också still i vagnen/sitter still i bilstolen så korvandet kanske inte är nåt problem.. hm..

... frågan är då om det är dags för en jacka till honom. Så länge han har på sig hyfsat ordentliga byxor så borde det väl räcka?!? Pyjamasbyxor/tunnare mysbyxor är lite för klent i så fall, men nu har han ett gäng jeans/tjockare byxor också...

• fru AM

Hektor hade man utan vidare kunnat gå på cocktailparty med fram till han var 5 månader ungefär. Han sov ju mest hela tiden (på rygg - och plattade till sitt huvud).

Jackor tycker jag har funkat ganska bra - fast det beror ju på barnet - är det aktivt där det ligger så korvar det ju sig lite. Har funderat på att uppfinna en grej som motverkar det ... (eller ja .. har redan uppfunnit det men inte orkat ens tänka på att sätta grejen i produktion)

• fru AM

Haha - som jag uttrycker mig så verkar det som om det är BARNET som korvar sig ... Det har jag tyvärr ingen uppfinning mot.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge