• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

Min man är en BEBIS, så jag har redan 3 barn... är nöjd nu....

Tinga, såg nu att de ska opereras stackars. är det pga maten? Jag har inte läst ikapp, såg Ores inlägg.

Lappis, jag brukar inte vara så intelligent men jag måste ju tänka på att jag har en stor bebis hemma o 2 små, så det går tyvärr aldrig att vara tokbakis längre. Men med risk för att min make smygläser nu så ska jag inte tala om mängden här... men gott var det

Jag fick den där invitationen på Fb ag champagne barnen på Riche, det lät ju som något i min smak, jag älskar champagne och dricker helst det till allt Får haka på någon fredag... min stora bebis klarar sig själv hemma och jag kan fixa barnvakt til de 2 mindre

• MSW

Cicci: Härligt med champange-kväll!! Tråkigt med maken dock! *Många kramar*

• fru AM

Hejhej alla! Tillbaka efter en rolig långhelg i SOLENS och SHOPPINGENS tecken. Tyvärr hann vi bara med ett museum men jag får väl åka tillbaka och vara lite kulturell en annan gång. Florens är verkligen toppen! Och Italien något alldeles extra trots att italienarna är helt ostrukturerade och "hejsan hoppsan" och beter sig som små barn allihop. Eller just därför kanske! Väldigt kul också med en tjejhelg - alltid lika roligt att resa med den kompisen jag åkte dit med. Vi klickar perfekt i resesammanhang - och kompisen vi hälsade på är också skitrolig.

Jag längtade vansinnigt efter min familj dock. Kom hem till en Hektor som inte kände igen mig (!) och som dessutom har feber och är förkyld Men annars verkar de ha haft det bra utan mig.

• Lapinette

AM - låter som du har haft en toppenhelg i Firenze men kan man ha eller tycka något annat om denna underbara stad?!! Trist med en sjuk Hektor men jag tror absolut han känner igen dig. Han är nog bara lite putt över att du övergett honom i några dagar.

Cicci - för mig var det nog en kombination av förkylning och dricka massor av champagne på fastande mage. Det var så himla trevligt och stå där i baren och hänga. Hade varit skoj om du också (träffade på två kompisar där ... av en slump) hade dykt upp! Vi har nu fått ett kort som gör att vi kan gå dit fram tills i slutet av maj (min kompis jobbade så hon "råkade" lägga på en månad).

• FruCicci

jag får väl nhänga med innan slutet av maj då Lappis, jag kanske kan haka på dig och ditt kort?

AM, vad underbart med en lyckad helg!!!

• fru AM

Lappis: jag träffade faktiskt två personer Florens (kurskamrater till min kompis) som AVSKYR Florens (den ena bodde i Rom innan och den andra är en indisk 20-åring). Men jag älskar allt som har med Italien att göra (utom möjligen de trånga gatorna i kombination med de snabbkörande bussarna)

• fru AM

Fast utvilad är jag inte! Sov i genomsnitt 5 timmar per natt ungefär pga galna duvor utanför fönstret

• MSW

Åh AM, välkommen hem! Låter som ni haft det härligt! (Dumma duvor till trots!)

• BrudSommar2006

AM, välkommen hem, fast jag säger som Lapinette, nog måste lille förkylde Hektor känt igen dig!?

Cicci, jag vet inte vad maken gjort men jag hoppas också att han läser här nu! På'n bara.

Vad är det där för champagnebar förresten, måste man ha en inbjudan för att få gå dit?

• BrudSommar2006

Just nu är jag så irriterad att Astrid inte är någon liten tyst bebis för jag skulle så gärna vilja gå på cocktailparty med visning på Bukowskis nästa vecka. Fast när det är guidad visning, dj, cocktails och goodiebag så bara inser man ju att jag inte kan gå dit med Astrid, sitta där och amma, nej tack, och inte kan jag lämna henne med mina föräldrar heller eftersom hon inte tar flaska och jag skulle vara borta i alla fall en fem timmar med restid. Nåja, lika bra det, jag har i alla fall inget att ha på mig och jag ska inte hålla på och lägga bud på saker just nu för vi har ingen plats för dem. Fast jag har liksom inte kunnat med att tacka nej än...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge