• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Lapinette, hur gick det med all champagne? Lever du?? Var det i samband med separationen som din pappa bestämde sig för att flytta tillbaka till Japan? Förstår att det måste varit extra jobbigt i så fall.

• BrudSommar2006

Hur har det gått med allas kräksjukor? Är alla friska här nu?

Astrid är fortfarande jättesnuvig, hoppas så att det är en förkylning och inte en kattallergi som just visat sig. Fast är hon inte lite liten för att utveckla sådan allergi och varför skulle det komma just nu i så fall? Hoppas inte. Makens mamma och bror är allergiska så det kan ju ha kommit någon dålig gen därifrån...

• BrudSommar2006

Maken är iväg och simmar med Iris, själv har jag tagit Astrid på promenad och inhandlat vad som behövs för att göra våfflor till lunch. Efter lunch när Iris förhoppningsvis sover så tänkte jag ta en tur till Babyland och titta efter mobil till Astrid. Tror att hon kanske skulle tycka att det var roligt nu. Fast det där babygymet som tydligen är en sådan succé för Televinken är fortfarande ingen succé här, hon blir ledsen nästan på en gång om man lägger henne där. Iris låg heller aldrig speciellt länge i det men låg nog lite längre än vad Astrid gör i alla fall. Kanske är fel färger eller nåt?!

• BrudSommar2006

Iris vill så gärna ha hund och maken också. Kanske när barnen börjar skolan att vi har råd, då kan vi ju lägga dagisavgiften på hunddagis istället. Man skulle ha en granne som är pensionär och gärna ville gå ut med den på dagarna. Nåja, vi skaffade ju katterna istället eftersom vi inte kan ha hund just nu så får väl nöja mig med det. Har sagt till maken att jag ser fram emot när barnen vill ha kanin men det är han inte sugen på alls! Själv är jag galen i djur och skulle gärna ha ett helt zoo hemma. Kanske kan man lägga dagisavgiften på stallplats åt barnens häst förresten. Hm, tål att funderas på.

• snaily

BS
    Hi hi, lite pinsamt, har också gjort dylika misstag på facebook.
    Jag tror också Astrid är lite för liten för att utveckla allergi redan, eller? Måste erkänna att jag verkligen inte är någon expert på området, dock.
    Ang. mitt jobb så blir det väl havandeskapspenning sista 60 (?) dagarna, om allt går som det ska. Fram till dess är det väl bara att bita ihop... finns vissa saker som ska undvikas förstås, röntgenstrålning till exempel.
    OM den här graviditeten fortsätter framöver kommer jag nog ångra mina blygsamma semesterönskemål, har ett ganska tungt jourschema i sommar.

Fast nu börjar jag känna mig skeptisk igen - fortfarande inga symptom utöver lite ömma bröst (v 6+2). Kan det inte bli torsdag snart!?

Lappis
    Gud vad bra att ni är igång, alla näsdukar till trots.

Oupsie
    Grattis på bröllopsdagen i efterskott! (väl?) Hoppas ni får en trevlig helg nu.

Det var ju en massa mer jag skulle kommentera men nu måste jag gå och jobba.

• Lapinette

BS - nej, pappa bodde kvar här tills han fyllde 50 utan det var mer en händelse i och med separationen som fick mig gråtmild. Fast jag har ju aldrig svårt att börja gråta så det lär nog komma fler attacker.

Och jag lever nätt och jämnt. Att gå till Richard Juhlins champagne bar var ungefär som när man var barn och man fick välja lördagsgodis . Det blev lite väl mycket av det goda och speciellt eftersom vi gick dit på tomma magar och jag hade och är till viss del fortfarande sjuk. Tror vi provade 5 olika champagner MEN inte hela glas. Fast ibland fick vi lite extra eftersom det var min träningskompis man som stod i baren. Trevligt var det! Gick sedan till Moon Cake (som AM brukar tipsa om) och åt middag innan vi lullade hemmåt så det blev inte sent ... bara lite väl mycket för en liten kanin.

• Lapinette

BS - komiskt att du nämner att du vill ha en kanin för imorse när jag låg bakis i sängen i halvdvala tänkte jag att den dagen vi har hus och barn så ska vi nog köpa en kanin !

• BrudSommar2006

Lapinette, ni bara måste ju ha en liten kanin! Verkar inte fiffigt förresten att fördröja utredningen genom att flytta, har inte tänkt på det. Annars är det ju bara bra att flytta innan barnen för sedan hinner man ju ingenting känns det som. Verkar som att ni haft en bra kväll i alla fall då.

Har precis varit och spenderat en förmögenhet på Babyland, man åker dit och ska ha någon liten småsak och kommer tillbaka hem helt utfattig, jag begriper aldrig hur det går till!

• Lapinette

BS - har inte ens tänkt på det där med byte av stadsdelsnämnd och utredning förrän hon nämnde något om det under vårt möte eller om jag läste det någonstans ... nå väl. Vi ska nog ändå kika på två hus imorgon men inte köpa dem .

Kan tänka mig att Babyland är som IKEA. Man åker dit för att köpa en pryl och kommer hem med tio andra.

• Lapinette

Jösses vad vi är slöa idag (jag sov fram till 11.00)! Ska försöka sparka in maken i klädkammaren och kolla om vi har färg så jag kan börja måla garderoberna men han ligger istället och slöläser i sängen. Åhhh, vad skönt det är med slöarhelger hemma ... har ju varit bortrest 2 av de 3 senaste helgerna.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge