• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Lapinette, var det att prata om din uppväxt som fick dig att bli ledsen? Inte kan väl en sjukskrivning för nästan tio år sedan förstöra alltihop om ni annars är friska??? Det verkar ju inte klokt i så fall.

Synd att den där tjejen inte kan adoptera som ensamstående, då hade de väl aldrig kollat upp makens epilepsi eller vad det var?

Vi har varit på Andys lekland idag, jätteroligt för Iris, jobbigt för oss övriga.

Koko, jag vet inte vad som var rätt eller fel beslut om att ta Astrid med mig och vart, men en av mina närmsta vänner som skulle på träffen idag låg sjuk i 39 graders feber i förrgår och är ännu inte frisk men skulle dit ändå och vem vet hur sjuka eller friska de övriga var och så ska man krama alla och hälsa. Plus att alla har minst två barn var, de flesta i dagisålder.

Det var mycket folk på leklandet idag men vi var noga med handhygienen så man får hoppas på det bästa. Förhoppningsvis var de andra där pga påsklov och inte pga sjukdom men man vet ju aldrig.

• porchez

Tittar in i fredags stämningen! men bara en snabbis för jag är inte på fredagshumör!

Kan tillägga att både min kompis och killen går hos en kurator.

Har precis läst ikapp, men minns ändå ingenting vad ni skrivit, min hjärna går nog inte på fullfart just nu...

Lappis kul att det är igång, men kan tänka mig att det måste var jobbigt att "gräva" i sig själv så där. Och så ska en annan människa sitta och bedöma det??!! hur mycket ska man gå igenom för att gå ta hand om ett barn egentligen? Men kul att det går framåt i utredningen, skåla för det ikväll själv ska jag nog fortsätta hålla mig till tranbärsjuicen, kanske ska piffa till den till en riktig Cosmopolitan??

• Lapinette

BS - det var min mammas och pappas seperation som plötsligt fick mig att gråta. Helt sjukt! Tror inte att jag var skrutt på mitt jobb för 10 år sedan och bara gick hem ska påverka vår adoption. Om inte annat så kommer vi se till att den inte påverkar. Bara att det hade varit skönt om det var 5 och inte 10 år för då hade jag inte ens behövt börja förklara mig.

Fru E - hoppas kroppen är tillbaka till normal cykel. För mig tog det dock ca 3 månader varje gång. Första månaden 28+8 och sen sjönk den med några dagar varje gång.

Ska nu möta upp maken för lite skumpa !

• Fru E

Lappis-upp till 35 dagar är ok enligt mitt tidsschema

Gott med skumpa!!

• Ore

Telis: Japp, köpte en Pikkolo! Jag har ju inte provat några andra selar, men den är bekväm och avlastar ryggen bra. Köpte till "extrabältet". Fattar inte att de inte hör ihop från första början?

Lillkillen sitter bra i den. Den har varit praktiskt på det sättet att det var först när huvudet var stadigare, som han är tillräckligt stor för att titta över kanten på selen

• Ore

EA: Bästa är nog att strunta i debatten, det har ju inte de med att göra... Hoppas att MC-åkningen gick bra

Telis: Hjälp, hur kan man göra så???

• BrudSommar2006

Äsch, vad pinsamt, jag har en bekant som gillar att skicka sådana där fåniga hjärtan på FB. Jag tycker egentligen att det är rätt så värdelöst men tänker att om hon nu vill samla på sådana så tar det mig rätt kort tid att skicka iväg ett par om dagen till henne. I alla fall, nu tryckte jag på fel namn och skickade iväg ett till en bekants ex. Han undrar nog varför i hela friden jag skickar fåniga hjärtan till honom!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge