• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Koko
    Aj aj, akta huvudet! (Du får ta på dina tre nya mössor som stötdämpning nästa gång du tänker slå huvudet i dörren )

Måste också prova gå och sova nu, om jag får för telefonen det vill säga....

God natt!

• Tinga

Parnassia - vilket häftigt namn ni valt till er dotter. Och vilken fin bild med båda era döttra. Kul att höra att ni har det bra och njuter av tillvaron, trots sömnbrist.

Snaily - lätt för mig att säga, men jag tycker att det låter skönt att du inte har en massa jobbiga symptom som illamående och så. Hoppas att VULet kan få dig att slappna av lite sen, så att du kan njuta också.

Nenne - det är så härligt att läsa om din glädje över graviditeten, magen och sparkarna. Som jag unnar dig att få uppleva det här!

Lappis - vad gött att utredningen äntligen är igång nu! Jag kan tänka mig att det blir lite känslosamt ibland när man ska gå igenom sitt liv, men så måste det ju få vara.

Muggles - jag tycker också att man oftare behöva lufta sina negativa känslor än de positiva, så jag kan tänka mig att det kanske blir en väl negativ bild av dina tankar här, än vad det egentligen är. Skönt att höra att du känner dig hyfsat i balans den här månaden åtminstone.

PB - jag lider verkligen, verkligen med dig och ditt minus och blod, men hoppas innerligt att den lilla eskimån är en blivande bebis.

Här har magsjukan flyttat vidare till Piff. Som väl är, har han inte blivit så dålig som Puff, så sjukhusbesök har aldrig varit aktuellt, men hans mage är väldigt känslig för förändringar i kosten, så det känns tufft att försöka få in honom på vanlig näringslösning igen nu, efter ett par dygn med mest vätskeersättning. Är orolig för att magen ska fortsätta knasa, trots att sjukan är över. Idag har han haft diarré för tredje dagen i rad.

Puff är iallafall tillbaka på banan och äter hyfsat igen. Skönt!

Här har vi en väldigt lugn helg, för att försöka återhämta oss lite efter veckan som varit. Nästa helg ska mina föräldrar ha Piff & Puff från fredag till söndag, och det känns som att den barnfria helgen kommer otroligt lämpligt. Maken och jag är ganska slitna efter kräksjuka och diverse matproblem, så det ska bli skönt att få lite tid bara för varandra. På fredag kväll tänkte vi gå ut och äta och sen gå på bio, och på lördagen blir det en tur till möbelriket i Småland. Sen ska vi övernatta i Växjö och äta på PM (det du, Lappis! ) och på söndagen blir det besök på något glasbruk.

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2010-04-10 10:20:38 följande:
    Äsch, vad pinsamt, jag har en bekant som gillar att skicka sådana där fåniga hjärtan på FB. Jag tycker egentligen att det är rätt så värdelöst men tänker att om hon nu vill samla på sådana så tar det mig rätt kort tid att skicka iväg ett par om dagen till henne. I alla fall, nu tryckte jag på fel namn och skickade iväg ett till en bekants ex. Han undrar nog varför i hela friden jag skickar fåniga hjärtan till honom!
    HaHA ja sånt är pinsamt! Men jag brukar tänka att folk vet hur lätt det blir fel, FB är inte helt hundra och ibland vet jag hur man helt plötsligt skickat hjärtan eller gruppinbjudningar eller annat till hela sin vänner-lista! Jag tänker nog alltid så när jag får något, att jag är en i mängden av ett massutskick än "speciellt utvald"
  • porchez
    Parnassia skrev 2010-04-10 13:54:36 följande:
    Halloj i tråden!Nu har jag mailat ett par bilder till Telis. Så snart kan nog lilla H beskådas där. Hoppas ni har det bra, det har vi. Vi njuuuuuter så mycket vi orkar trots sömn i maxdoser á 2h/tillfälle. Kram!
    Så söt! Och jättefint namn, hade en klasskompis som hette det, så för mig känns det inte alls ovanligt eller gammaldags!
  • porchez

start september skrev 2010-04-10 15:20:25 följande:

Jag har nog inte riktigt hängt med på varför du är deppig Porchez, men en extra kram till dig.
    Tack! är nog ingen särskild anledning, bara allmänt nere...
  • porchez

Hoppas Piff kryat på sig! Så att ni snart får vara friska, och vad mysigt det låter med en barnfri helg är ni värda efter all sjukdom och matkrångel, samla lite extra kraft med varandra!

ego - så har jag blivit sämre igen, det verkar ha gått upp i njurarna och jag har ONT men ska till jourvårdcentralen om några timmar, och hoppas de hittar bakterier nu så jag kan få ut antibiotika och bli frisk igen! Tråkigt, för idag är det strålande sol och jag hade planerat att gå en lång skogspromenad med grillning och fika!

• viktualia
    muggles skrev 2010-04-10 21:58:23 följande:
    Vickan: åhåå, intressant info!
    Ha ha ha!

Inte ett dugg för nån annan än Parnassia och mig.. ha ha ha! Den bjuder jag er andra på! Fniss!
  • Ore

Usch så jobbigt med smärta, porchez! Hoppas att de hittar bakterierna nu då (eller något annat, om det nu inte skulle vara det...)

Parnassia: Söta döttrar, och fint namn! Ovanligt utan att bli "konstigt" namn.

• viktualia

Tinga - låter som en supermysig plan för nästa helg!!

Porchez - stackare!! hoppas att infektionen ger med sig!

Ego - här fick maken inspiration till att släpa ut trädgårdsmöbler och frukosten till ett nytt hörn av trädgården. Supermysigt!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge