• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

lyckades visst posta ett tomt inlägg!

hemma igen, och nu är det konstaterat UVI, känns skönt att få reda på vad det är, och medicin mot det, nu ska jag tyvärr lägga mig och vila, vill bara ut i det fina vädret...

Vickan - vad mysigt med frukost i trådgården, dagar som den här saknar jag verkligen hus, eller bara en balkong skulle inte vara helt fel...

• viktualia
    porchez skrev 2010-04-11 14:19:13 följande:
    lyckades visst posta ett tomt inlägg! hemma igen, och nu är det konstaterat UVI, känns skönt att få reda på vad det är, och medicin mot det, nu ska jag tyvärr lägga mig och vila, vill bara ut i det fina vädret... Vickan - vad mysigt med frukost i trådgården, dagar som den här saknar jag verkligen hus, eller bara en balkong skulle inte vara helt fel...
    synd att du är sjuk, annars bjuds det snart på eftermiddagskaffe ute i solen!!

för icke balkong/trädgårdsinnehavare är väl termos och picnicfilt bra utrustning... själv har jag en balkong som är lite "över", dvs den används inte alls... hm...
  • Telis

porchez, hoppas medicinen hjälper snabbt!

Tinga, härligt med Puff!! Hoppas att även Piff kryar på sig snart. Vilken helg ni har att se fram emot!

Lappis, hur var det på visningarna?

• Tinga

Porchez - vad skönt att du fått diagnos och medicin nu. Krya på dig!

Lappis - länka gärna till husen ni skulle titta på! (Eller inboxa om du vill "smyga".)

Piff är fortsatt risig i kistan, och idag har även hans humör varit uselt. Han skrek i princip oavbrutet från det att han vaknade tills han lade sig för middagslur, men han säger inte att han har ont någonstans och verkar heller inte öm när man tar på kroppen på honom. På eftermiddagen tog vi en tur till parken för att mata ankorna, och just då gick det lite bättre, men sen har han varit rätt gnällig och skrikig igen.

Ovanpå allt magsjukeelände har vi dessutom upptäckt att Piff har fått ett bråck igen. Han opererades ju för det när han var två månader gammal, men nu verkar det vara dags igen. För Puff gäller i princip det motsatta; hans ena testikel har inte vandrat ner i pungen, så för honom blir det en titthålsoperation för att försöka få den på plats.

Och jag bara undrar när eländet ska ta slut? Usch, vad jag känner mig trött och ledsen just nu.

• Lapinette

Har försökt att gå in här flera gånger utan att få upp sidan ... men nu verkar det äntligen funka!

Som sagt, åkte iväg i all hast och tittade på ett renoveringsobjekt och en som skulle behövas byggas ut (för att fylla våra krav) och jag säger bara JÖSSEEEEEESSS!! Vi var då verkligen inte ensamma. Flera kvarter bort stod bilarna parkerade på rad och vi fick åka runt för att hitta någonstans att stå.

Huset i Stureby låg fint, alldeles för liten tomt och så MASSOR med jobb. Det fanns inte ens värme i huset ... dvs inga element någonstans och badrummet som nyligen renoverades på andra våningen stod utriven då de hade gjort det fel (lutningen). Som sagt, det stod massor med folk överallt och diskuterade vad som behövdes åtgärdas etc innan man kunde flytta in. Ska bli intressant och se budgivningen.
    www.fastighetsbyran.se/Objekt/&pageRefId=37&ObjektID=363705

Det andra huset skulle man inte behöva fixa så mycket med utan endast bygga till garagae och två sovrum för att få det större men det var inte lika fräscht inuti som det ser ut på fotona. Hörde en äldre man som sa till sin fru att det var synd att de inte gjort jobbet bra. Tomten var insynsskyddad och området älskar jag men nej, maken rynkade på näsan (ja, vi ska inte tala om vad han gjorde vid det första besöket).
    w4.objektdata.se/pregen/248/OBJ25395_1014116248/wp.htm

Båda husen ligger ca 350 m från t-banan och det är sedan 17 min in till t-centralen (kanske redan skrivit detta). Efteråt åkte vi till mina hemtraket och åt en lunch utomhus på Långbro Värdshus. Satt där och pratade om att nej, kanske ska vi bo kvar för vi har det så bra ... eller kanske en större lägenhet. Hus verkar svårt! (I know, vi har bara börjat titta). Sen kom tanken upp igen (min mamma nämnde det senast igår) om att ta över familjens sommarstuga och bo kvar i lägenhet. Nåja, åkte hem och började med nästa renoveringsjobb här hemma istället.

• Lapinette

Tinga - neeeej, nu måste det vara slut på elände! Skickar en massa kramar!

• viktualia

Lappis - Huset i Stureby var ju lagom galet!!! Kära nån!!

Och bo i hus - är najs tex en vårdag som idag... när man får äta frukost ute i trädgården och plocka snödroppar och ta in....

godnatt!

• snaily

Porchez
    Trist med UVIn! Hoppas du blir bra snabbt nu när du fått medicin.

Tinga
    Usch, vad jobbigt ni har det nu! Skickar stora kramar och hoppas Piff frisknar till snart!

Lappis
    Intressant husvisningsdag! Ta över familjens sommarstuga kanske inte är så tokigt alternativ? Var ligger den?

Helt galet fint väder det varit idag - kylig morgon, jag och maken och Korven gick en långpromenad i skogen, sen har jag bara suttit i värmen på altanen i linne och solat. Inte ryckt ut på något jobb idag, än!, peppar peppar. Skönt att det äntligen är måndag imorgon!

• Lapinette

snaily - ungefär 45 - 60 minuter härifrån. Jag är uppväxt där och känner mig otroligt tillfreds när jag får vara där ute. Så det är absolut nära och enkelt att åka ut varje helg om man så önskar ... men just nu gör vi inte det eftersom min mamma + sambo mer eller mindre bor där ute på somrarna. Nu blir det mest att åka och hälsa på dem emellanåt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge