• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Håller de där uppdateringarna så man förlorar sina inlägg på fortfarande förresten, jag har ännu inte råkat ut för det men kopierar och postar korta inlägg hej vilt för säkerhets skull.

• BrudSommar2006

AM, det lät ju spännande att du sovit lite - tills jag läste att det tydligen var på grund av duvor. Kanske en ursäkt bara för att maken smygläser här???

• BrudSommar2006

AM igen, alltså jag tänkte för att du varit ute och sippat cocktails på nätterna, inget annat!!!

• Ore

AM: Välkommen hem Shopping låter trevligt, liksom sol (fast det har vi haft här hemma också )

Cicci: Jobbigt med maken, hoppas han smygläser
    Om du inte hunnit läsa ikapp (Tingas inlägg var inte så långt tillbaka, bara någon sida) så har Piff fått ett bråck (igen) och Puff har en testikel som ligger för högt...

Glömde kommentera förut: Bra att du fick medicin Porchez, attsingens att de inte hittade bakterierna första gången...

Ego: Har varit hos tandläkaren *mutter, mutter*. Började strax efter jul med ett djuuuuupt hål. Med provisorisk lagning på tanden kunde jag konstatera att jag hade förbaskat mycket ilningar. Så tanden slipades ner och jag fick prova att ha ett metallhölje på. Ilade fortfarande mer än jag gillade. Alternativen nu var alltså att rotfylla (vilket var svårt, tunna rötter på just den tanden) och sätta en krona och riskera att det inte håller så länge. Eller dra ut tanden och göra något annat. Jobbigt med sådana beslut, men jag orkar inte med ömmande och ilande tand, så även om jag fick ångest så var valet tvunget att bli att dra ut tandhelsiket... Och det var väl ingen mening att dra på det (haha ), så nu är tanden borta. Återbesök om ett antal veckor för att operera in titanskruv... Kommer kosta 'muchos dinares' (dvs 12 500 kr) men jag kommer i alla fall kunna äta glass och dricka kalla drinkar utan att få vrålilningar.

• BrudSommar2006

Imorgon ska vi till barnläkaren och få höra om Astrid äntligen kan bli godkänd nu men jag ringde och fick provsvaret idag i alla fall och nu ligger hb på 100 vilket de sa var helt ok så nu vore det väl sjutton om vi ska behöva springa på mer provtagningar och om han inte kan friskriva henne från det här nu så vi har chans på försäkring.

Har varit på bvc och vägt och mätt också och hon är nu 62 cm lång och väger 6 660 g att jämföras med Iris 66,5 cm och 8 560 g vid samma ålder.

• BrudSommar2006

Ore, stackar, stackars, stackars, stackars dig!!! Om de är något jag har stor skräck för så är det tandläkaren, det är det absolut, absolut värsta jag vet!

• fru AM

Hej igen!
    Vi bodde ju på ett kloster och var tvugna att vara "hemma" senast ett på natten - så sömnbristen berodde faktiskt på duvorna!

Kul att ni har haft sol hemma också - men knappast 25 grader, va ...?

• BrudSommar2006

AM, det måste verkligen ha varit högljudda duvor då! Klockan ett på natten skulle då absolut vara mer än tillräckligt för att göra mig dödstrött, jag är ju van att gå och lägga mig tidigt nu mera!

• fru AM

Duvorna bodde på mitt fönsterbleck och började kuttra kl 6 varje morgon ...

Men det var väldigt pittoreskt att bli väckt av duvor och serverad frukost av nunnor!

• BrudSommar2006

Cicci och Koko, ni är inboxade med en förfrågan om ni eventuellt har lust att komma förbi någonting nu när vi är friska. Ja, det är förstås inte bara dem som är välkomna men det är i vart fall ni som uttryckligen har sagt att ni vågar er hit!

Vilket fantastiskt väder det är ute! Måste snart väcka Astrid för att hon ska hinna äta innan vi hämtar på dagis, sedan vill hon väl inte sova något mer förstås utan kommer att vråla oavsett om jag tar bilen eller går med vagnen, suck.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge