• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Tinga: Neeej, operationer för både Piff och Puff!!! Ni HAR ju haft alldeles nog med elände, har inte det noterats av vem det nu är som skickar det på en...? KRAM!!!

Lappis: Lägenhet och sommarstuga som du gillar låter som en väldigt bra kombination

Vickan: Härligt att njuta av vårsolen i trädgården!

• MSW

Godmorgon, så var det ny vecka igen!

Tinga! Vilket skräp! *krama*

Lappis: Det är juh bra att åka och kolla på hus, om inte annat för att just sådana diskussioner kommer upp!

Porchez: Tråkigt med UVI, men skönt att du fått medicin nu, det brukar juh gå snabbt att bli piggare när man få penicillin!

Här har helgen avlöpt bra, med städning av förråd och påfyllning av alkoholförrådet (maken och en kompis var i Tyskland).. EN del sol och en del blåst, lite grill och för mycket mat! Ska bli så skönt med gympan ikväll!!

Annars står det pluggande(/läsa) på mitt schema idag och på A's schema står det bli hämtad av mormor 9-10 ngn gång!

• Lapinette

MSW - visst är det bra för man "landar" lite grann dvs jag är tycker ju att allt ser så himla bra och idylliskt ut men hittills har jag inte sagt wow. Fast å andra sidan vi har inte varit ute och sett de där riktigt fina (och dyra) husen.

• BrudSommar2006

Egentligen borde jag städa när nu Astrid äntligen sover i vagnen en stund men har tagit paus. Dumt när hon kanske bara sover en liten stund. Nåja.

Tinga, usch vad mycket ni har råkat ut för! Är det vanligt att det är så här jobbigt med för tidigt födda? Stor kram i alla fall, även om det kanske inte hjälper så mycket.

Lapinette, hus nr ett gillade jag, trots allt som skulle göras. Det kändes ju ändå som att det allra dyraste som stammar, kök och badrum redan var gjort invändigt. Kanske mycket kvar utvändigt med tak och dränering och så? Hus nr två är inte riktigt något för mig utvändigt med tomten och så.

Porchez, synd att du fick slösa bort ett par dagar där innan du fick pencillin.

• BrudSommar2006

Parnassia förresten, jättefint namn, vi hade det på vår namnlista till Astrid!

• MSW

Just det, Parnassia: Vilka söta döttrar! Och fint namn, jag vet en tjej som är 3-4år som heter det, men det känns lite lagom ovanligt!

Nahe, dags att öppna böckerna och läsa lite, nu när mormor hämtat A!

• viktualia

strålande solsken och ett besök hos BVC är dagens enda bokade.. egentligen även veckans enda... förutom att jakten på en klänning som funkar till klädkod kavaj börjat..

jag vill ha en med lite längd, gärna över knät och gärna med lite ärm.. nån med tips?!

Annars - skickar jag stödkramar till alla som behöver det!!

• Lapinette

BS - hus nr 1 hade inte mycket till tomt och jag vill helst ha ett hus utan insyn (åtminstone där man sitter ute och äter middag). Sen så var som sagt var den stora toaletten fellutad så den var utriven (men skulle åtgärdas), hela utsidan, tak av hus måste fixas, det fanns inga element i huset och det var väldigt tydligt då de hade satt in elektriska element temporärt för visningen. Sedan vill vi ha ett garage och på den tomten kunde vi omöjligt hitta en plats för det ... osv osv. Du skulle ha hört min make när vi åkte därifrån!

Vickan - någon speciell färg?

• FruCicci

hallå i solen

lappis, jag gillade med hus 1, det var min smak, men jag skulle också velat ha lite större tome
    Han läsa lite om hur det gick i fredags och tårarna och det känslomässiga, jag hade nog blivit lite omtummlad med av att sitta och berätta en massa... men vad fint att det gick så bra iaf

Skönt att ni har piggat på er Tinga!

Jag är skit sur på min man, hoppas han läser nu den jä-la jubelidioten. Jag vet att du smygläser din skitkorv!
    Kavla upp ärmarna gubbfan och ta tag i ditt liv om du vill ha något tillsammans med mig o dina barn.

Jag var på Sturehof hela natten mot söndag Och drack Champagne Vavade med cola light, tack gode gud att jag var så intligennt mitt i natten.
    Det var jätte trevlgt, jag har inte varit ute på så länge, för mig själv, det behövs ibland.

• Lapinette

Cicci - låter trist med maken men jag hoppas också att han smygläser men desto trevligare med skumpa. Tyvärr var inte jag lika intelligent som dig i fredags när jag hängde i champagnebaren hos Richard Juhlin.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge