• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Halloj i tråden!

Nu har jag mailat ett par bilder till Telis. Så snart kan nog lilla H beskådas där.

Hoppas ni har det bra, det har vi. Vi njuuuuuter så mycket vi orkar trots sömn i maxdoser á 2h/tillfälle. Kram!

• start september

Hej alla och kram till alla som behöver.

Jag har nog inte riktigt hängt med på varför du är deppig Porchez, men en extra kram till dig.

Snaily, jag vet att det är svårt men försök att bara vara och låt tiden gå till torsdag. Symptom är himskans svårt. Den här graviditeten som jag har nu är ju nästan symptomfri jämfört med den förra, och sist jag kollade var det ju ok. Det enda jag tror jag vet säkert om symptom är att när man först har massor och det blixtsnabbt försvinner, då kan det ha gått fel. Annars börjar luta åt att jag inte fattar ett skvatt.

Inte betyder det att jag kan låta bli att oroa mig såklart.

• Telis

Nu finns Parnassias sprillans nya och söta dotter med namn i galleriet.

Coolt namn, Parnassia, är det ett släktnamn eller hur kom ni på det?

• Parnassia

Namnet kom vi bara på, eller jag (som jobbat en del inom kyrkan och kyrkogårdar) har säkert läst det någonstans. Men sedan visar det sig att pappas mormor hette så. En ren tillfällighet men lite roligt. Vi tycker det passar fint ihop med E också.
    Nu ska jag parkera i soffan, amma och sedan sova. Kram på er!

• viktualia

P - namnet är jättefint! (tänker dock lite på en tjej som snurrade i samma värld som dig och mig för evigheter sedan... hon kom från en håla utanför min hemstad.. men jag vet inte om ni sågs nån gång... jooo det gjorde ni.. hon var väl med på evenemanget sommarn 1995 tror jag...)

• _koko_

Gillar också parnassias dotters namn. Stort grattis igen!

lappis - Det är så oerhört intressant att läsa om er resa nu! Eller, det har det ju varit hela tiden, men nu är det ju något som ingen av oss andra varit med om. Stor kram, en glad kram!

muggles - Jag menade nog inte att du är negativ. Tror jag. Måste tänka lite... Eller, jag förstår att du är negativ, det är ju som PB var inne på en försvarsmekanism (been there!), det var bara just de (ålders-) argumenten jag reagerade på. Vad jag absolut INTE menade är att du inte får vara negativ, eller skriva det negativa här!! Kram!

snaily - Jag vill också att det ska gå fort till torsdag, så att du slipper de här jobbiga dagarna. Och jag tänkte ta med mig hela familjen och hälsa på igen i sommar, så lite semester har du väl? Kan vi bo på övervåningen hos er då kanske?

BS - Ja, man vet ju aldrig hur vuxna tänker ang sina egna åkommor, det är helt klart sant. Och ett helt zoo säger du! Ja, varför inte, det är härligt med djur.

EA - Skönt att chefen är på din sida iaf.

Sitter och garvar åt inspelad solsidan, det är förlossning på g...

• snaily

Parnassia
    Fint namn på dottern tycker även jag! Mys på med det nya lilla livet!

September
    Hur går det för dig med illamående och allt? Ska försöka följa ditt råd och inte analysera sönder mig själv fram till torsdag.

Koko
    Jaa, på sommaren är det varmt och skönt på "övervåningen"! Lite dammigt kanske bara...

Åå, klarar inte av slutet på det här Millenniumavsnittet, det är så vidrigt. Tur att jag sett filmen (och läst böckerna) så jag vet vad som händer.

Gårdagens Solsidan-avsnitt var undehållande på ett mer lättsamt sätt, helt klart. Synd att det var sista avsnittet för säsongen! (tror jag det var i alla fall?)

• _koko_

snaily - Toppen!

Åh, tradera är beroendeframkallande... Men nu MÅSTE jag sova, var så trött i förmiddags att jag började gråta när jag slog i huvudet i bildörren. Ok att det gjorde ont, men inte SÅ ont...

Kram och Sov gott!

• start september

Snaily,

det är inte mycket till illamående alls de flesta dagarna. Magen är svullen och trög, det är det hela. Vecka 8+3 nu (eller 8+6 beroende på hur man räknar.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge