• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Ja, jag läste också allt...jag snabbscrollade lite på slutet för jag ville så gärna se ett annat resultat, och så tog det bara slut...
    Fy FAN vilket jävla lidande de genomgått! Sedan måste jag ha slarvläst trots allt för jag fattade aldrig varför de fick avslag som adoptivföräldrar? Var det hans sjukdomsbild?

• Lapinette

Han lider av epilepsi och hon har varit eller var fortfarande till viss del sjukskriven pga depression.

• Lapinette

Det var hemskt att läsa om deras andra möte med Soc då maken fick ett epilepsi anfall. Så jäkla typiskt! Hade inte haft något på 1,5 år. Likväl hade det ju kommit fram i läkarundersökningen. Deras socdam rekommenderade dem till nämnden men de fick likväl avslag då adoptionsländerna tar väldigt allvarligt på just epilepsi samt depression.

• Lapinette

By the way ... jag tror jag har hittat de punkter vi ska skriva om i vår levnadsberättelse samt diskutera under utredningen (maken tog alla papper så jag fick inte med mig något hem).

Tidigare förhållanden, uppväxt, utbildning m.m

1. Nuvarande förhållanden, hemmet, bostadsmiljö, arbete, ekonomi
    2. Hälsotillstånd
    3. Personlighet, intressen
    4. Religion, livsåskådning
    5. Äktenskap, samlevnad
    6. Motiv till adoptionen
    7. Inställning till barn och ungdomar
    8. Referenser
    9. Utredarens bedömning

• _koko_

lappis - Men hjälp vilken historia!! Och så många gånger som jag verkligen trodde att hon skulle plussa... Vill också veta hur det gick!!

Klippte mig igår och blev så NÖJD!!! Billig, ung frisör här ute i förorten, härligt!

Inte ett dugg avis på AM idag, fy vilket tråkigt väder vi har i sthlm!

Vet ni förresten att ett par kör ivf på "våra bästa år" just nu?? Så pinsamt löjligt och dåligt tyvärr, i sann såpa-anda.

muggles - I all välmening: tycker du stirrar lite för mycket på siffror just nu. Det händer ju inget magiskt från en dag till nästa när man fyller 38 eller 39. Men jag förstår att du känner att tiden rinner ifrån dig när månaderna går! Jag önskar dig verkligen ett syskon till Goa Moa. Stor kram!

BS - Lustigt, jag skulle tänka precis tvärtom: en dag på ett lekland / i ett centrum = massor med barn som är förkylda och därför hemma från dagis (japp, mina fördomar om andra föräldrar), lunch hemma hos någon och mest vuxna = Väldigt liten risk för baciller.

• Lapinette

Sorry, ser att jag spamar tråden idag! Nästan bara kaniner ... och lite lila blommor på denna sida nu.

• passionsblomman

Jag tycker det är lite konstigt faktiskt...depression är väl inte en speciellt konstig konsekvens av barnkarusellens vedermödor och borde kunna ses som en del i barnlängtan-alltså att man verkligen vill bli förälder.
    Epelepsi-ja, är man farlig för sitt barn då eller?

• _koko_

lappis - Religion/livsåskådning! Håhå, men det är klart, många andra länder har ju en annan syn på det än vi i sekulariserade sverige...

• Lapinette

kokisen - vi får googla och se om vi hittar henne någon annanstans.

Annars tänkte jag faktiskt byta ämne och säga .... It's FRIIIIIIDAAAAAAAYYYYYYYY!

Idag ska vi gå till Champagnebaren för första gången. Troligen blir det lite AW (om jag någonsin kommer igång och jobbar idag) för att sedan lulla vidare hem eller ut för middag. Vad ska ni hitt'på?

• Lapinette

kokisen - ja, det är därför det tas upp pga att vissa länder har det som krav ... att man är aktiv katolik t ex. Om det blir Sydkorea för vår del måste vi ha ett utlåtande från en präst som skriver att vi är bra människor. Lite galet men i den här situationen måste man svälja allt och göra som de säger.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge