• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Hm, tror inte det blir någon investering av den där mascaran för min del, den verkar lömsk.

Nenne, trist med ont fast säkert har det med graviditeten att göra så det finns ju hopp om att du blir av med det så småningom.

Vår vagn finns inte heller med i det där testet men hursom så älskar jag vår vagn.

Liten, jag känner igen känslan, här vrålar båda barnen var och en på sitt håll, Iris är otroligt krävande och man får springa och passa upp hela tiden och så fort man sätter sig ner och ammar så snubblar hon på något och ramlar och gör sig illa, platta golvet om inget annat finns att tillgå - typ.

• nennesjuttioåtta

nu har jag iaf pratat med bm, men hon trodde det var gallbesvär så nu väntar jag på att hälsocentralen ska ringa upp istället.

Liten
    nä, jag har inte provat att börja emd rengöringen. Tack för tipset! Tror inte mina fransar är orsaken till problemet, iofs blir det en del mascara som ska bort, så det kanske är en poäng därhahahah!

• Snorkfröken77

Nenne - Gud vad korkad jag är! Borde ha reagerat när du skrev att det gjorde ont i diafragman, det är ju jättevanligt med gallbesvär när man är gravid. Det sitter ju på höger sidan strax under revbenen men smärtsan brukade stråla ut i hela diafragaman när jag hade ont. Jag har opererat bort gallblåsan, men kan tyvärr fortfarande på såna där härliga kramp i diafragman-episoder. Det är säkerligen gallbesvär, frågan är vad de gör åt det nu?

• Snorkfröken77

BS - i allt ditt elände så skriver du alltid så roligt, du har en underbar torr humor som jag bara älskar! ville bara säga det

• MSW

Jag hade också ont av gallan när jag var gravid.. Kommer inte ihåg vad de gjorde dock... (hur glömsk kan man bli?) Gjorde nog inget särskilt, fick dock kolla några extra värden ett tag.. De konstaterade genom UL-iaf att jag hade något i gallan (som inte var hårt som gallsten..) Hm.. Måste nog kolla om jag skrivit något om det i min gravid dagbok!

Nu ett litet sista ryck innan dags för dagis hämtning!

• nennesjuttioåtta

aha så det borde vara gallan då. Det enda jag vet är att man kan äta gallkost, som gamlingarna på vårdhemmet där jag sommarjobbade. All mat var grå. Yeiiii... NEEJ får man inte äta rabarber så dör jag!

• Lapinette

nenne - gallkost som är grå ... gröt??!

• BrudSommar2006

Snorkis, tack! Usch för gallbesvär, tydligen finns det en gravidkrämpa kvar jag inte råkat ut för. Nu är chansen borta också, typiskt...

Har varit på ny provtagning med Astrid, väntar med spänning på att få resultatet imorgon. Hoppas så på att värdet från när de tryckte i henne blodpåsarna har hållit i sig.

• MSW

Fastnade i dagboken! hittade inget särskilt om gallproblemet.. Men det var skit skum känsla att läsa om "bebisen" som nu har kommit ut och hur jag tänkte/kände! *mys* Nu ska jag gå hämta den där "obestämbara" bebisen som var i magen och som nu är det allra bästa som finns!

• nennesjuttioåtta

BS
    Rackarns, missade du gallbesvären? Nej, nu måste ni ju helt klart ha en trea så du får en chans på det iaf!

MSW
    Skumt att det är samma kille som var den där okända bebisen, eller hur? Jag kommer nog aldrig att fatta att man sen kommer ha ett barn, eller tonåring som är samma en som ligger hän inne och skvalpar omkring

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge