• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - ha en härlig mamma-son dag i Kalmar! Och skönt med ett eskimåbeslut sen instämmer jag i att de är otroligt trevliga på CvL.

• passionsblomman

Igår pratade jag med min "bästis" som är lärare. Hon hade haft en jätteintensiv tid för att flera av barnen -högstadieelever-mådde skit inför påsken, familjer där man antingen är så fattiga att det int finns mat tillräckligt, eller andra där helg betyder en veckas fylla.
    jag blir så fruktansvärt UPPRÖRD och får ont i hela själen.
    Tänk vilken ångest det finns i hjärtat på barn och ungdomar mitt bland oss, här i vårt välmående land...
    jag kom att tänka på den här låten:

Den är ju inget musikaliskt mästerverk, men jag gråter jämt när jag hör den ändå, för jag tycker det hörs att det är riktig smärta i den stackars pojken. Vill man inte bara trösta honom?

• Snorkfröken77

PB - Jättekram från mig! Jag är så ledsen för din skull

• nennesjuttioåtta

snorkis
    ja jag vet inte, det är ju som en fog längst ned på revbenen också, som var vanligt att få ont i vid foglossning (sa hon, jag hade aldrig kopplat) men det här är liksom högre upp och i mitten . Får ringa nu efter lunch när det är telefontid.

PB
    awww, ha en härlig mor-son dag!!! Och jag tror eskimån är en fighter, som sagt...

Lappis/Vickan
    jag har provat att gnussa ögonfransarna med fingrarna men rycker ju några då varje gång. Sen har jag blött jättelänge med tokheta bomullsrondeller, dragit och tvinnat men det tar ändå längre tid än med någon annan mascara jag haft. Fast den smular ju inte dagtid iaf. Det är ju ett plus.

• Lapinette

Ahhh... så du har provat det! Jag har inga problem att få av mig den. Efter att jag har smulat så rengör jag med borttagningscreme och sen ansiktsvatten i hela ansiktet.

• nennesjuttioåtta

lappis
    det var en ny version jag köpte, så de kanske har ändrat lite? Nåja, ögonen blir ju rena till slut men jag funderade om jag missat något väsentligt. Jag vänjer mig säkert.

jag ska tänka på dig när jag vräker i mig raggmunk med fläsk, lingonsylt och råkostsallad.

Skönt om febern verkar ha släppt, det var nog sista vintersjukan du åkte på! Så nu r det bara att börja skutta igen!

• Lapinette

nenne - det trodde jag även i början av veckan (att förkylningen var över) .

Jag vill också ha raggmunk!!!!

Vårt fotalbum från Kalifornien damp precis ned i brevlådan !!!

• Liten med Mindre

Tack för all input om sparande. Någon form av fondkonto ska det väl bli. Fast det är nog jag som ska ha kontrollen och inte maken som inte bryr sig ett skvatt om investeringar som inte handlar om IT...

Nenne - jag brukar tvätta ansiktet och ögonen med rengöring först, och sen ta extra varmt vatten på fransar o fingrar. Det blir lite uppmjukat av vatten o tvål innan. Fast det kanske du provat. Dina bekymmer kanske har något att göra med de där långa fransarna du begåvats med, som vi andra saknar...

Solig skön dag med barnen ute. Fast jag blir knäpp när en skriker, den andra ylar och allt går fel som man försöker göra (typ tappar mat, trampar i vatten i badrummet, kräk i håret). Och inga sötsaker att lugna humöret med - håller upp med chokladen och annat har vi inte hemma. På gott o ont.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge