• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Parnassia
    oooh väntar på förlossningsberättelsen! *trummar på skrivbordet*

• nennesjuttioåtta

wohoo idag har jag RAGGMUNK i matlådan! GOTTigottgott!

• viktualia

Nenne:

- mascaran - jag tycker att man får hålla på ett tag och tvätta, men den är så himla mycket smidigare än det mesta annat så jag står ut.

- vagn - läste om testet men just vår vagn var inte med.Hade annars varit intressant att läsa om den...

• Lapinette

Min beach 2010 går just nu ut på att jag har haft så ont i halsen att jag nästan enbart åt flytande igår och gick ned 1,5 kg (inte så svårt efter alla påskmiddagar hos svärmor). Längtar till jag kan få upp flåset igen och träna ordentligt. Hinner ju bara komma igång så blir jag sjuk igen. Mår dock bättre idag. Tror att febern är över för nu känner jag att jag orkar sitta uppe.

Maken min sprang 1,2 mil på sin lunch i tisdags. Jag är imponerad. Från soffliggare till att han nu tränar mer än mig (kanske inte så svårt eftersom jag hela tidenär sjuk).

kokisen - maken är också kund hos E*Trade och kommer att få ett helvete att deklarera i år .

• Snorkfröken77

Nenne - det där lät inge skoj alls ring BM igen och förklara hur du känner det, borde ju inte vara foglossningar där? (Säger experten )
    Läst också det där med vagnarna, helt otroligt! Den vi har beställt var inte testad, men gissar att det är ungefär samma fel som den de testade. Man blir ju lite matt med tanke på hur mycket det kostar...

• Snorkfröken77

Planterade Penséer igår så nu har jag bestämt att det är vår Jag älskar verkligen att hålla på med växter och jord i trädgården, det är mitt happy place

• Lapinette

nenne - jag har ett trick. Jag tar på varmvatten och blöter fingrarna sedan tar jag fingrarna om ögonfransarna (där har ju du inga som helst problem...värre med mina stumpar) och så "smular "jag liksom sönder mascaran. Så gör jag varje kväll utan några problem. Funkar smidigt och gör inte resten av hyn blöt, torr och knastrig.

Uuuuhhh... jag som skulle ha fått ansiktsbehandling igår (var ju tvungen att avboka) och fick ny tid i JUNI!!!! Jösses, vad de är busy!

• Lapinette

nenne - raggmunk... kan du inte komma hit med din matlåda!

• MSW

Pb: Hur är läget idag? Har du ringt Cvl? Eller var det imorgon det var TD? *kram*

Lappis: Krya på dig!

Åter till pluggandet en stund innan det blir lunch (börjar redan bli sugen...)!

• passionsblomman

Nu har jag pratat med CvL-kliniken. De är så trevliga där! Och inget pjoskande, utan sakligt men med värme. Det gillar jag.

De sa så här:

*Alla beslut i den här processen är VÅRA, de lägger sig inte i.

*Våra chanser enligt procentprogrammet var den här gången uppskattat till mellan 25 och 35% vilket hon sa är bra siffror.

*Ingen panik med ett ev nytt IVF-vi kan göra ett nytt försök efter Eskimåförsöket o vi vill.

*Det är 20% risk att återupptiningen misslyckas, men OM den lyckas är graviditetschanserna mycket goda på frysisar.

Summa sumarum-vi kommer att invänta min nästa mens och styra den följande ägglossningen med Pergotime (jag är ju så oregelbunden annars) Det innnebär att ågon gång mellan Kristi Himmelsfärd och Pingst blir det sådär spännande igen och förhoppningsvis en tinad eskimå redo att återföras och visa vad den går för.

Idag ska jag ha en mamma-son dag med min pojke som jag redan har förmånen att ha i mitt liv. Vi ska åka till Kalmar, gå och luncha ihop och kika i "hans" affärer och så gå på bio.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge