• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Nenne, ja det finns tydligen en massa skoj jag inte ens vetat om att jag gått miste om! Tror dock att jag skippar möjligheten att ta reda på det, det får gå ändå helt enkelt.

• nennesjuttioåtta

lappis
    alltså, den där maten var grå oavsett om det var frukost, lunch eller middag. Gråa frikadeller, grå sås, grå pudding

• BrudSommar2006

Imorgon ska en grupp tjejer från gymnasiet träffas och fika men jag tror att jag skippar det. Det känns inte jättekul att sitta och slänga fram tutten och amma bland en massa folk man inte träffat på typ tjugo år. Dessutom vet man ju inte om de är förkylda eller inte och om de inte är helt friska är det ju inte bra för Astrid att träffa dem. Det ska väl kramas och tas i hand och folk kommer pilla på Astrid och nej, det får nog vara.

Åker kanske med maken och Iris till leklandet i Sickla istället, visserligen infektionsrisk där också men ingen närkontakt med någon och det finns ju handsprit att ta till. Tydligen ska det finnas bra fåtöljer att sitta i och amma och med lite filtar runt oss så ska det förhoppningsvis inte kännas så utsatt som när man har folk precis bredvid sig i soffan hemma hos folk. Jag har upptäckt att jag är lite mesig så.

• BrudSommar2006

Nenne, är rabarber dåligt mot gallbesvär? Hur kommer det sig att du äter så mycket rabarber just nu, har ni i frysen?

• nennesjuttioåtta

BS
    nä, jag bara har tänkt på rabarber hela dagen för vi pratade om syltning och saftning och vi fick så mycket rabarber ifjol och åt rabarberpaj var och varannan dag för det är så gott. Så jag längtade tills de späda rabarberna kommer upp och så nu när de sa att det var gallbesvär såg jag pajen åka ut genom fönstret med fluffiga vingar. Makens mor tål inte rabarber för hon har känslig galla, men jag kan ha blandat ihop det (hoppas, hoppas, hoppas).

• nennesjuttioåtta

men med tanke på att det fortfarande är apmycket snö över rabarberna så är det inte ett aktuellt problem, direkt.

• nennesjuttioåtta

BS
    Tycker leklandet låter som en mycket bättre idé ur smittsynvinkeln. Har du kontakt med de här tjejerna från gymnasiet annars?

• Lapinette

nenne - låter inte gott! Jag gillar färg på maten.

ego - själv har jag snöat in mig på adoptionssidor. Läser nu på fl på en mycket trevlig tråd ... känner igen flera av tjejerna från IVF-tiden.

• BrudSommar2006

Nenne, nix, jag har ingen kontakt med de här tjejerna annars så det känns inte jättenödvändigt för min del, det var mest att jag fick frågan om jag ville komma. Nu blev jag också sugen på rabarber, vi har faktiskt i frysen så det räcker till i alla fall minst en paj tror jag.

Lapinette, när var det ni skulle träffa den där förhörsgestapon?

• MSW
    BrudSommar2006 skrev 2010-04-08 14:51:35 följande:
    Snorkis, tack! Usch för gallbesvär, tydligen finns det en gravidkrämpa kvar jag inte råkat ut för. Nu är chansen borta också, typiskt...Har varit på ny provtagning med Astrid, väntar med spänning på att få resultatet imorgon. Hoppas så på att värdet från när de tryckte i henne blodpåsarna har hållit i sig.
    Fniss! Skönt att du sluppit något iaf!

Nenne: Precis! Den som var i magen var juh bebisen! A är juh "han på utsidan".. På något ställe hade vi skrivit förslag på tjejnamn, vilket också kändes lite knäppt nu när jag vet att inte var någon mening med!

Här blir det paj ikväll då det kommer några kompisar, inte rabarberpaj dock, utan någon frukt-smulpaj.. Se vad maken köper med sig hem!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge