• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Jaha, nu kommer det rosa...

....då behöver vi inte längre låtsas att det är spännande med testet imorgon.

Istället får jag väl testa och sedan ringa CvL och höra vad läkarna där har för råd att ge inför en eventuell fortsättning och hur den tidsplanen isåfall ser ut.

• porchez

tittar in medans jag hinkar i mig vatten med citron! Pratade med läkaren idag, ska in imorgon och lämna urinprov, men fick order på att dricka mycket och surt. Hon trodde inte det var urinvägsinfektion, utan blåskatarr, eller nånting annat, så hon fick mig på riktigt jobbiga tankar, dåligt samvete för sitt dumma slarv...

Tinga - skönt att puff(piff? förlåt blandar lätt ihop dom) mår bättre!

Oupsie - tråkigt när planer inte blir som man tänkt, hoppas ni får en trevlig kväll, vad ska ni se?

Ordningssinne? Har jag inte alls! min mamma är näst intill pedantisk och jag gör revolt mot det fortfarande mamma får en chock varje gång hon är hembjuden till mig och det är städat! haha! Underkläder ligger nedslängda i en byrålåda, strumpor, trosor och BHar i en ända röra.
    Kryddburkar är däremot sorterade efter märke, alltså SantaMaria för sig, ICAs för sig osv.

AM ha det så bra i Florens, är inte alls avundsjuk

Lappis - tråkigt att vara sjuk igen! Hade en sån period för ett år sedan! Man kom aldrig igång med träningen ordentligt då.

Liten - har jobbat på Swedbank, så jag kan nog inte tipsa om bra sparformer utan att vara nyanserad

Nej nu är det dags att kissa igen! gång nummer 100 idag??

• porchez

PassionsBlomman! världens största kram till dig!!!!
    så orättvist!!!

• fru AM

PB: men NEJ! KRAM!

Liten: Var på Danske Bank härom veckan och de pratade om en fond som heter KapitalSpar (om man sätter den i sitt eget namn så bestämmer man ju själv när barnen ska få pengarna)

Nä nu ska jag packa klart!

Ciao! HA det så bra så "ses" vi på måndag!

Puss & kram!

• BrudSommar2006

AM, vi kommer att sakna dig! Synd att det inte blev sommarställe, det såg så mysigt ut.

Porchez, hoppas på snabbt tillfrisknande.

PB, skräp - kram!

• FruCicci

porchez, phu vad jobbigt!

Grattis till lilltjejen har jag nog glömt att säga, förlåt...
    Skönt att det gick så fort Paranissa...

PB, det var ju fan med!
    Kramar i massor!

AM, fantastiskt med en Florens tripp, jag är avundsjuk! Njut som bara den!!! Stora brillor, ha ha, du kommer vara italiens Garbo

Liten, jag har köpt aktier för ca 15000 var till barnen, i bolag som är säkra. (dop presenter från mig och maken till barnen). Sen sparar jag på vanliga konton. De har även Rysslandsfond. Sen har även övriga familjemeddlemmar upprättat konton, och köpt aktier. Min pappa är ju fd bankkamrer, så jag har ju lite koll genom honom

Svårt, men danske bank lät ju spännande som AM kommenterade.

HEJ BS! Hur har ni haft det på Öland, fint o soligt?

• FruCicci

Idag har vi varit i parken igen, Victor har fått en sparkcykel, så han sparkade sig dit i går och idag De har tagit fram alla cyklar och leksaker igen, det är så underbart att kunna vara ute och cykla!
    Sen har jag ätit lunch med Bumsis och Frejjan på Golden H, lilla Bumsis är sååååå snäll, det är den lugnaste ungen efter Victor jag har träffat!
    Skorpan höll låda och kröp runtoch tjöt och charmade alla, så till slut kom the boss och frågade om hon vill ah anställning
    Herregud, dessa barn är verkligen natt och dag
    Hon är en liten galenpanna, full av energi!

• passionsblomman

Liten, jag har ett sparande som förut hette startkapital, men nyheter det i min nya bank kapitalspar barn eller något sådant. banken här är en privat sparbank, men har Swedbank system med internetbanken och så. Jag vill kunna styra hur pengarna delas ut-även efter 18. Jag har på nära håll sett riktiga skräckexempel på hur kul man kan ha för pengar som föräldrar lämnat efter sig. Jag spara inte av det lilla vi får ihop för att det ska supas en sommar typ.

Dessutom var vår inställning att sparar vi på ett ställe kan vi ge alla-åh vad ironisk DET känns nu då-barnen på ett rättvist sätt.

Förutom det så är det ju också så att skulle livet totalt skita sig av någon orsak så är pengarna just nu mina och det kan komma situationer då det bästa för mitt barn är att vi överlever typ.

Och så är kontot även tänkt att vi skakunna göra saker i framtiden hela familjen som vi inte kude gjort annars, som en större resa eller så.

• viktualia

Sparpengar - intressant att läsa om era lösningar... vi grubblar fortfarande... svärfar är gammal banksnubbe så det lär nog bli nåt sparande där också...

Ego - jag ÄLSKAR min hemstad.. bara så ni vet!! Har haft en ljuvligt trevlig dag!! *kvittrar* Väninnan och jag insåg när vi styrde omkring inne på H&M att det snart är 20 år sedan vi började umgås.. fniss fniss... Och vi har precis lika skoj fortfarande!!! Hihihi!

Dessutom fick jag hjälp att begripa mig på vagnen = mycket bra! Och så fick jag en kasse barnkläder av en annan kompis = otroligt bra!

Nu ska jag packa ihop lite fler av de utspridda pinalerna, för imorgon ska Trollet och jag åka de 25 milen hem. *vinkevink*

• FruCicci

ÅÅ vad korkad jag är som skriver ut summor jag har köpt, gahhhh... tänker med röven!

PB, jag har också på mycket nära håll sett hur det kan gå när föräldrar sparar och sen får de pengar vid 18....
    Min mans pappa dog och han fick även han en fetesumma som brann upp riktigt fort *ångest*......

Mina föräldrar har alltid sparat i aktier till mig, för man har ju inte förlorat något förrän man gör en fum affär och de som de satsade på 70 talet har stabiliserat sig otroligt mycket och är värt bra mycket mer nu. SÅ jag är insnöad på detta med aktier som sparform, och har man inte kundskap (vilket inte många i 18 års åldern har) så gör man ju inget direkt utan anledning, sen kostar det ju att handla med det också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge