• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Tinga, underbart att det är så mycket bättre!

AM, Florens...det lät ju...trist. *håller fingrarna i kors bakom ryggen*

MSW, just precis! Jag kan göra så in i baljan och minutiöst jättefint ibland, men sedan stökar jag till det om en stund igen....

• MSW
    passionsblomman skrev 2010-04-07 14:50:39 följande:
    Tinga, underbart att det är så mycket bättre! AM, Florens...det lät ju...trist. *håller fingrarna i kors bakom ryggen* MSW, just precis! Jag kan göra så in i baljan och minutiöst jättefint ibland, men sedan stökar jag till det om en stund igen....
    Skönt med folk som är lika!

Ja, AM ha det SÅ FÖRBANNAT JÄVLA skönt i Florens!! Är inte det MINSTA avundsjuk!
  • Telis

Fasen också, jag önskar att jag hade vetat det där med mobiler så hade vi kunnat spara in en rejäl slant. Man vill ju inte att sängen ska vara en plats för kul underhållning utan bara en plats för sovning.

• nennesjuttioåtta

telis
    vill man inte? En kombination kanske?
    Eller pratar vi Televinkens säng nu kanske.

• Telis

AM, ha det så underbart i Florens!! Hur ser väderprognosen ut? Kommer det att funka att sitta på uteserveringar och kolla på italienare bakom solglasögon?

• Telis

nenne, fniss, just nu gäller det alla sängar.

• Oupsie

Oh, var det nu AM skulle till Florens alltså. Trevlig resa AM! Är inte heller avundsjuk, inte det minsta . Speciellt inte när man hade räknat med att åka iväg och så blir det inte så, *bitterfitta* .

Cicci, jesusbarn . Det är väl försent att ta ett sådant piller när ÄL väl satt igång? Eller hur är det? Spännande i alla fall .

• Oupsie
    MSW skrev 2010-04-07 14:49:11 följande:
    Förresten blev jag lite lagom snopen när jag stod vid busstationen idag och började fundera på vad jag hade min plånbok, jo minsann den låg kvar hemma i skötväskan, så det blev att ta bilen till skolan istället! *suck* Det mest irriterande med det hela är att jag tycker att jag är en sådan person som är bra på att planera och ha koll på saker och ting, men den sista tiden känns det bara som att jag gör mer och mer tankspridda saker! Jaja, det var inte hela världen, men blev inte som jag hade tänkt!Nenne: Så mysigt med Nancy att hon blev så glad!
    MSW, det är nog bara åldern . Skojar bara, din unga människa !
  • Oupsie

Nenne, förresten, vad skönt att Nancy förlät er . Vår gamla hund blev alltid så sur när vi hade lämnat bort henne. De säger att hundar inte kan bli sura men jag vet inte. Hon hälsade inte på oss när vi hämtade henne och sen låg hon vid ytterdörren i ett par timmar sen vi kom hem innan hon ville umgås med oss igen. Hon gjorde så varje gång, så det kan väl knappast vara en slump.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge