• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-07 11:37:39 följande:
    jädrar vad det boxas omkring härinne. *myser*
    har du ätit godis?
  • muggles

Ah, slapp precis ett kundmöte, gött. Då kan jag hänga här lite...

Parnassia: grattis igen!

Lappis: segt att vara sjuk igen, blä för det. Kul med soc-möte, äntligen rör det lite på sig.

EA: usch då - men inte ska du plåga stackars magen med knäckebröd om du varit magsjuk? Bättre med vitt bröd... eller?

• nennesjuttioåtta

Grattis till prinsessan, Parnassia! WOHOOOO!!!

Vickan
    just ja, det visste jag ju, att du inte var hemma... V*vinkar*

Muggles
    nä, men prinsesstårta

julstjärna
    hade jag en som tamejfan aldrig ville dö. men den var röd. Hur kul är det med julstjärna i april?!? Hade jag däremot velat att den skulle leva så hade den säkert dött före Lucia.

• muggles

Apropå ordning så är jag inte i närheten av er! Uja. Fast jag gillar när var sak har sin plats (tex saxen ligger i det facket i den lådan) för då hittar man snabbt och lätt. Men maken är ju "kaos-kocken" så saker har en tendens att flytta på sig till oanade ställen...

Jag har faktiskt ingen dildo heller, brukar räcka bra med maken!

• muggles

Nenne: aha det var därför... H*n ligger väl där och smackar fostervatten nu då
    Ja det är ju bättre att få rolig gubbe än ingenting alls om man ser det så. Funderade starkt på att starta ett FB-uppror mot den glade gubben men man vill ju inte avslöja vilka tester man håller på med varje månad Den där haricoten de hade förut var mer neutral och inte så fucking irriterande glad.

• Fru E

Mugglan-har inget vitt bröd hemma men knäckebröd fungerade bra förra gången med. Funderar på om det är något jag ätit för när magen väl var tömd så blev allt lugnt, sorry

Parnassia-Grattis!!

• Snorkfröken77

Parnassia - Grattis till dottern!!!! Vill också veta vad prinsessan ska heta?

Kollegan tipsade mig just om att min tjänst på nya stället ligger ute nu att söka, dvs de söker min vikarie nu, gud vad skumt det känns! Jag har inte ens börjat

muggles - Jag skulle också bli skitirriterad på en glad gubbe, snacka om hånfullt!

• Snorkfröken77

Jag hoppas fortfarande att någon av er ska ge mig någon slags input på ämnet stödstrumpor? ska man eller ska man inte?

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag fattar inte varför de valde just glad gubbe!??! Den där böjen fattade jag inte heller, de kunde väl ha skrivit Ej böj/Böj så man visste?! Eller något annat smart.

Ej böj: Rasta tuppen
    Böj: GÖKA

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge